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SNCTP-Studienregister mit 10347 Einträgen

Zusätzlich verfügbar: 42329 Studien aus angrenzenden Ländern


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Gefundene Studien 10347

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Seltene Krankheiten Forschung am Menschen erfolgt oft in Bereichen, in welchen möglichst viele Personen von den Ergebnissen profitieren können. Dementsprechend ist auf SNCTP der Anteil an Studien zu häufig auftretenden Krankheiten hoch – gleichzeitig ist es so aber auch schwieriger, Studien zu seltenen Krankheiten zu finden. Auf nationaler und internationaler Ebene gibt es verschiedene politische Bestrebungen, um die Situation für jene Personen zu verbessern, die an einer seltenen Krankheit leiden. Einen Beitrag dazu leistet die Funktion, SNCTP-Suchresultate nach seltenen Krankheiten zu filtern.

ISRCTN40708286 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

A trial of BEvACizumab added to temozolomide +/- irinOtecan for children with refractory/relapsed Neuroblastoma (Datenquelle: WHO)

ISRCTN61576291 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Geschlossen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

Effects of ivabradine in patients with stable coronary artery disease without heart failure (Datenquelle: WHO)

ISRCTN12556149 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Geschlossen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

Pediatric intensive and palliative care in pediatric/neonatal intensive care units around the world (Datenquelle: WHO)

ISRCTN11198115 | SNCTP000001562 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen

Psychologische Mechanismen zur Lösung von Annäherungs-Vermeidungs-Konflikt - eine Verhaltensstudie

Durchführungsort

Zürich (Datenquelle: BASEC)

Zusammenfassende Beschreibung der Studie (Datenquelle: BASEC)

Angst ist ein häufiges Symptom psychiatrischer Erkrankungen. Heutige pharmakologische Behandlungen beruhen auf Tiermodellen zum Annäherungs-Vermeidungs-Konflikt, die beim Menschen bisher nicht untersucht wurden. Mit Annäherungs-Vermeidungs-Konflikt bezeichnet man Situationen, in denen ein Tier oder Mensch eine bestimmte Situation gleichzeitig annähern und vermeiden sollte, zum Beispiel weil in der gleichen Situation sowohl Belohnung als auch Bestrafung möglich ist. In dieser Studie soll menschliches Verhalten in einem Computerspiel untersuchen werden, in denen ein Annäherungs-Vermeidungs-Konflikt besteht. Insgesamt dauert die Studie 4 Jahre, und es sollen in Zürich 600 Personen eingeschlossen werden. Die Studie wird nur in Zürich durchgeführt.  Wir machen diese Studie so, wie es die Gesetze in der Schweiz vorschreiben. Ausserdem beachten wir alle international anerkannten Richtlinien. Die zuständige Kantonale Ethikkommission hat die Studie geprüft und bewilligt.

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: BASEC)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

• Gesunden Personen zwischen 18 und 40 Jahren • Normale oder korrigierte Sehstärke • Rechtshänder

Ausschlusskriterien

• Medikamenten- oder Drogeneinnahme in den 2 Wochen vor der Studie ausser Antibabypille und gelegentlicher Gebrauch von Schmerzmitteln (vom Aspirintyp, oder Paracetamol) • klinisch relevante aktuelle Erkrankung • Erkrankungen der Seele, des Nervensystems, des Immunsystems, und alle Arten andauernder entzündlicher Erkrankungen • bekannte oder vermutete Abhängigkeit von Alkohol oder Drogen • Unfähigkeit, die Studienanweisungen zu verstehen oder zu befolgen • Teilnahme in einer Medikamentenstudie in den 30 Tagen vor bzw. während dieser Studie • vorherige Teilnahme in dieser Studie • Verwandtschaft oder Abhängigkeit von einem Mitglied des Studienteams
ISRCTN11142726 | SNCTP000001941 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen

Internet gaming disorder (IGD) in adolescents: a pilot study of Multidimensional Family Therapy (MDFT). L'usage pathologique des jeux internet (UPJI) à l'adolescence: une étude pilote sur la thérapie familiale multi dimensionnelle (MDFT).

Durchführungsort

Genf (Datenquelle: BASEC)

Zusammenfassende Beschreibung der Studie (Datenquelle: BASEC)

En ce qui concerne le traitement des jeunes surconsommateurs de substances addictives (cannabis et alcool) les recherches montrent un impact positif tant chez ceux recevant un traitement psychothérapeutique individuel que ceux recevant un soin type thérapie familiale (la MDFT par exemple) sur des indicateurs tel que usage des substances, abus de substances, symptomatologie externalisante, et la délinquance. Mais, de façon générale l’impact bénéfique est plus important pour la MDFT que la thérapie individuelle. Pour le corps soignant et pour les équipes de recherche l’UPJI est un terrain à défricher, comportant de nouveaux défis. En tant que possible réponse thérapeutique, la MDFT s’avère prometteuse car cette approche s’adresse à un large spectre de comportements problématiques. Nous nous proposons de mener ici une recherche exploratrice afin d’examiner notre supposition que la MDFT peut avoir un impact effectif et bénéfique sur l’UPJI. Pour ce faire, nous allons étudier l'efficacité de deux types de thérapies familiales auprès de jeunes "accros" à leurs jeux sur internet: la thérapie familiale multi dimensionnelle ou MDFT, et la thérapie familiale telle que enseignée et pratiquée en Suisse, ici nommée FTAU ou Family Therapy As Usual (thérapie familiale usuelle). Tout d'abord, nous pensons que les deux thérapies qui incluent les parents auront un bon impact sur les adolescents, en particulier sur la baisse d'hyper usage des jeux internet. D'autre part, nous pensons que l'approche intensive MDFT peut s'avérer particulièrement efficace face à cette nouvelle forme "d'addiction comportementale" que développent certains jeunes face aux écrans. Les thérapies durent environs 6 mois avec des évaluations des jeunes et leurs parents au début de celle-ci, à la fin de la thérapie et encore 6 mois plus tard.

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: BASEC)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

1) Avoir entre 13 et 18 ans 2) Répondre à au moins 5 sur les 9 critères UPJI-DSM-V 3) Au moins un parent est d'accord de participer à la thérapie 4) Le jeune et le parent maîtrisent la langue locale 5) Le jeune et le parents signent le consentement éclairé.

Ausschlusskriterien

L'adolescent est exclu si il a besoin d'un traitement hospitalier ou résidentiel pour une grave symptomatologie psychiatrique.
ISRCTN13832949 | SNCTP000002016 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen

Evaluation de l'efficacité d'un entretien motivationnel avec des jeunes adultes ayant consommé de l'alcool

Durchführungsort

Lausanne (Datenquelle: BASEC)

Zusammenfassende Beschreibung der Studie (Datenquelle: BASEC)

Objectifs: Cette étude vise à évaluer l'efficacité d'une nouvelle intervention brève motivationnelle délivrée aux urgences à des jeunes adultes admis avec une alcoolémie positive. Cette étude vise également à examiner les mécanismes en œuvre lors de l'intervention afin de gagner une meilleure compréhension de ce qui est susceptible de la rendre efficace ou non à réduire la consommation d'alcool excessive et les problèmes associés. Méthodes : Environ 350 participants seront inclus dans l'étude et seront attribués au hasard au groupe qui recevra la nouvelle intervention brève motivationnelle (IBM) ou à celui qui recevra une intervention brève classique (IB; des conseils brefs structurés). Tous les participants seront ensuite suivis pendant 1 an. En particulier, la consommation d'alcool et les conséquences négatives associées, l'initiation d'un traitement alcoologique et les réadmissions aux urgences seront évalués par téléphone 1, 3, 6 et 12 mois après l'inclusion dans l'étude. Ces données permettront de comparer la nouvelles IBM et l'IB classique quant à leur efficacité respective à réduire la consommation d'alcool problématique. Pour examiner les mécanismes en œuvre lors de l'intervention, diverses mesures seront prises lors des évaluations de suivi, dont le sentiment d'auto-efficacité, la préparation au changement et la satisfaction par rapport à l'intervention. Enfin, les sessions d'intervention seront enregistrées afin d'y dériver d'autres mécanismes potentiellement en œuvre, dont certains comportements du thérapeute par exemple. Valeur attendue. La consommation d'alcool problématique d'alcool au sein des jeunes représente un problème de santé publique majeur. La littérature indique que bien que les approches préventives délivrées aux urgences sont prometteuses, elles ont besoin d'être développées et renforcées. Répondant spécifiquement à ce besoin, cette étude est susceptible d'avoir un impact important en matière de santé publique.

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: BASEC)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

La participation à l'étude est ouverte à tous les jeunes adultes (18-35 ans) admis aux urgences avec une alcoolémie positive (>0.5 grammes/litre) ou une indication clinique d'intoxication.

Ausschlusskriterien

La participation à l'étude est fermée aux personnes qui a) présentent une contrindication médicale ou psychiatrique, b) sont en détention (ou admis sur une base médico-légale), c) ne maîtrisent pas le français et 9) suivent un traitement pour des problèmes d'alcool et ou de drogues au moment de l'inclusion.
ISRCTN43286545 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Geschlossen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

SOLE: Study Of Letrozole Extension in post-menopausal women with breast cancer (Datenquelle: WHO)

ACTRN12609000764235 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

The prophylactic hypothermia trial to lessen traumatic brain injury – randomised controlled trial. (Datenquelle: WHO)

ISRCTN10446213 | SNCTP000002838 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen

Vergleich der 3D-Endoskopie mit der 2D-Endoskopie im Rahmen von Eingriffen an den Nasennebenhöhlen

Durchführungsort

Zürich (Datenquelle: BASEC)

Zusammenfassende Beschreibung der Studie (Datenquelle: BASEC)

Ziel der Studie ist der Vergleich der neuen dreidimensionalen (3D) mit der bisher angewandten zweidimensionalen (2D) endoskopischen Operationstechnik bei Operationen der Nasennebenhöhlen bei Patienten mit chronischer Nasennebenhöhlenentzündung.

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: BASEC)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

Patienten mit chronischer Nasennebenhöhlenentzündung, welche auf die medikamentösen Massnahmen unzureichend ansprechen und eine operative Eröffnung der Nasennebenhöhlen notwendig ist.

Ausschlusskriterien

Frühere Operationen an den Nasennebenhöhlen. Einseitige, asymmetrische Erkrankungen. Alter unter 18 Jahren.
ACTRN12618001236280 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

Standard-Dose Combination Chemotherapy or High-Dose Combination Chemotherapy and Stem Cell Transplant in Treating Patients With Relapsed or Refractory Germ Cell Tumors (Datenquelle: WHO)

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Gefundene Studien 10347

Die angezeigten Resultate beinhalten Daten aus verschiedenen Quellen, welche mit dem SNCTP-Studienregister abgeglichen werden – nachfolgend die letzten Aktualisierungsdaten: BASEC 19.09.2019, WHO 22.09.2019, SNCTP1 (von 1.12.2014 bis 1.12.2016)

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Seltene Krankheiten Forschung am Menschen erfolgt oft in Bereichen, in welchen möglichst viele Personen von den Ergebnissen profitieren können. Dementsprechend ist auf SNCTP der Anteil an Studien zu häufig auftretenden Krankheiten hoch – gleichzeitig ist es so aber auch schwieriger, Studien zu seltenen Krankheiten zu finden. Auf nationaler und internationaler Ebene gibt es verschiedene politische Bestrebungen, um die Situation für jene Personen zu verbessern, die an einer seltenen Krankheit leiden. Einen Beitrag dazu leistet die Funktion, SNCTP-Suchresultate nach seltenen Krankheiten zu filtern.

ISRCTN40708286 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

A trial of BEvACizumab added to temozolomide +/- irinOtecan for children with refractory/relapsed Neuroblastoma (Datenquelle: WHO)

Untersuchte Krankheiten (Datenquelle: WHO)

Neuroblastoma in children aged =1 to =21 years
Cancer
Malignant neoplasm of adrenal gland

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: WHO)


Current intervention as of 25/03/2019:
Investigational medicinal products: bevacizumab, irinotecan, temozolomide, topotecan, dinutuximab beta, cyclophosphamide

Arm T:
Temozolomide 200 mg/m2 per day oral on days 1-5 every 4 weeks
Duration of intervention: 24 weeks

Arm BT:
Temozolomide 200 mg/m2 per day oral on days 1-5 every 4 weeks
Bevacizumab 10mg/kg intravenous on days 1 and 15 every 4 weeks
Duration of intervention: 24 weeks

Arm IT:
Temozolomide 100 mg/m2 per day oral on days 1-5 every 3 weeks
Irinotecan 50 mg/m2 per day intravenous on days 1-5 every 3 weeks
Duration of intervention: 18 weeks

Arm BIT:
Temozolomide 100 mg/m2 per day oral on days 1-5 every 3 weeks
Irinotecan 50 mg/m2 per day intravenous on days 1-5 every 3 weeks
Bevacizumab 15 mg/kg intravenous on day 1 every 3 weeks
Duration of intervention: 18 weeks

Arm TTo:
Topotecan 0.75 mg/m2/day intravenous on days 1-5 every 4 weeks
Temozolomide 200 mg/m2 per day oral on days 1-5 every 4 weeks
Duration of intervention: 24 weeks

Arm BTTo:
Topotecan 0.75 mg/m2/day intravenous on days 1-5 every 4 weeks
Temozolomide 200 mg/m2 per day oral on days 1-5 every 4 weeks
Bevacizumab 10mg/kg intravenous on days 1 and 15 every 4 weeks
Duration of intervention: 24 weeks

Arm dBT
Dinutuximab beta 10 mg/m2/day 24-h infusion on days 1-7 every 4 weeks
Temozolomide 200 mg/m2/day oral on days 1-5 every 4 weeks
Duration of intervention: 24 weeks

Arm dBTTo
Dinutuximab beta 10 mg/m2/day 24-h infusion on da

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: WHO)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

Inclusion criteria:
Disease specific
1. Histologically proven neuroblastoma as per International Neuroblastoma Staging System (INSS) [1] definition
2. Relapsed or refractory neuroblastoma
2.1. Relapsed: any relapsed or progressed high-risk neuroblastoma
2.2. Refractory high risk disease: Lack of adequate response to frontline therapy that precludes the patient from proceeding to consolidation therapies (e.g myeloablative chemotherapy)
3. Measurable disease by cross sectional imaging (RECIST) or evaluable disease (uptake on MIBG scan with or without bone marrow histology). Patients with only bone marrow detectable disease (bone marrow aspirate or trephine) are NOT eligible for the study

General
1. Age =1 to =21 years
2. Informed consent from patient, parent or guardian

Performance and organ function
1. Performance Status:
1.1. Lansky = 50%, Karnofsky = 50% or ECOG =3
(Patients who are unable to walk because of paralysis, but who are able to sit upright unassisted in a wheelchair, will be considered ambulatory for the purpose of assessing performance score)
2. Life expectancy of =12 weeks
3. Bone marrow function (within 72 hours of eligibility assessment):
No bone marrow disease:
1. Platelets = 75 x 109/L (unsupported for 72 hours)
2. ANC = 0.75 x 109/L (no G-CSF support for 72 hours)
3. Haemoglobin > 7.5 g/dL (transfusions allowed)
Bone marrow disease:
1. Platelets = 50 x109/L (unsupported for 72 hours)
2. ANC =0.5 x 109/L (no G-CSF for 72 hours)
3. Haemoglobin > 7.5 g/dL (transfusions allowed)
4. Renal function (within 72 hours of eligibility assessment):
4.1. Absence of clinically significant proteinuria (early morning urine dipstick =2+). When the dipstick urinalysis shows a proteinuria > 2+, a protein:creatinine (Pr/Cr) ratio must be < 0.5 or a 24 hour protein excretion must be < 0.5g
4.2. Serum creatinine =1.5 ULN for age, if higher, a calculated GFR (radioisotope) must be = 60 ml/min/1.73 m2
5. Liver function (within 72 hours of eligibility assessment): AST and ALT =2.5 ULN and total bilirubin =1.5 ULN. In case of liver metastases, AST and ALT =5 ULN and total bilirubin =2.5 ULN
6. Cardiac function, shortening fraction =29% on echocardiogram
7. Coagulation, patients not on anticoagulation must have an INR =1.5 and APTT =1.5 ULN for age. Anticoagulation is permitted as long as the INR or APTT is within therapeutic limits (according to the medical standard of the institution) and the patient has been on a stable dose of anticoagulants for at least two weeks at the time of study enrolment. Blood pressure below 95th centile for age and sex. Use of antihypertensive medication is permitted
8. Males or females of reproductive potential may not participate unless they agree to use an effective contraceptive method, for the duration of study therapy and for up to 6 months after the last dose of trial drugs. A negative urine pregnancy test must be obtained within 72 hours prior to dosing in females who are post-menarche

Ausschlusskriterien

Exclusion criteria:
1. Previous treatment with bevacizumab, temozolomide, irinotecan or any combination of these drugs
2. Known hypersensitivity to:
2.1. Any study drug or component of the formulation
2.2. Chinese hamster ovary products or other recombinant human or humanised antibodies
3. Prior severe arterial thrombo-embolic events (e.g. cardiac ischemia, cerebral vascular accident, peripheral arterial thrombosis)
4. Any ongoing arterial thrombo-embolic events
5. Patient less than (at point of eligibility assessment):
5.1. 48 hours post bone marrow aspirate/trephine
5.2. 48 hours post central line insertion
5.3. Four weeks post major surgery
5.4. One week post core biopsy
5.5. Two weeks from prior chemotherapy
5.6. Six weeks from prior craniospinal or MIBG therapy and two weeks from radiotherapy to the tumour bed
5.7. Eight weeks from prior myeloablative therapy with haematopoeitic stem cell rescue (autologous stem cell transplant)
5.8. Three months from prior allogeneic stem cell transplant
5.9. Two weeks from last administration of an IMP in an IMP-trial
6. Bleeding metastases (patients with CNS metastases can be enrolled as long as the metastases are not bleeding)
7. Invasion of major blood vessels
8. Use of enzyme inducing anticonvulsants within 72 hours of eligibility assessment
9. History or evidence of inherited bleeding diathesis or significant coagulopathy at risk of bleeding (i.e. in the absence of therapeutic anticoagulation)
10. History of abdominal fistula, gastrointestinal perforation, intra-abdominal abscess or active gastrointestinal bleeding within 6 months prior to study enrolment
11. Pregnant or lactating patient
12. Any uncontrolled medical condition that poses an additional risk to the patient (i.e. haemoptysis, non-healing, bone fracture, wound/ulcer)
13. Low probability of treatment compliance
14. Planned immunisation with live vaccine
ISRCTN61576291 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Geschlossen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

Effects of ivabradine in patients with stable coronary artery disease without heart failure (Datenquelle: WHO)

Untersuchte Krankheiten (Datenquelle: WHO)

Coronary artery disease
Circulatory System
Chronic ischaemic heart disease

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: WHO)

Ivabradine/placebo tablets for up to 48 months.

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: WHO)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

Inclusion criteria:
1. Aged 55 years or older
2. Male or female
3. Patients with stable coronary artery disease without clinical heart failure
4. Sinus rhythm and resting heart rate equal or higher than 70 bpm

Ausschlusskriterien

Exclusion criteria:
1. Unstable cardiovascular condition
2. Contra-indication to ivabradine
ISRCTN12556149 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Geschlossen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

Pediatric intensive and palliative care in pediatric/neonatal intensive care units around the world (Datenquelle: WHO)

Untersuchte Krankheiten (Datenquelle: WHO)

Pediatric palliative and intensive care, pediatric and neonatal diseases
Neonatal Diseases
Pediatric palliative and intensive care

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: WHO)


This cross-sectional prospective study included a convenience sample of 34 (updated 02/09/2019, previously: 33) participating PICUs/NICUs representing 18 countries from the Americas, Europe, Asia, and Africa.
Two questionnaires with multiple choice and open-ended questions were applied to all centers to develop detailed descriptions of the participating units.
Questionnaire 1 focused exclusively on unit infrastructure, technology availability, and personnel ratios. Questionnaire 2 gathered further data on personnel, policies, and limited clinical and demographic data on a small sample of currently admitted patients.
Based on the IPPC recommendations, Questionnaire 2 inquired about practices related to the IPPC (The Initiative for Pediatric Palliative Care (IPPC): Quality domains, goals and indicators for family-centered care of children living with life-threatening conditions) domains:
1. Holistic care
2. Family support
3. Child-family unit involvement in care
4. Control of pain and other symptoms
5. Continuity of care
6. Support for grief and bereavement
The sum of these data reflects important aspects of the models of care employed in participating PICUs

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: WHO)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

Inclusion criteria:
1. PICUs/NICUs
2. Local IRB approval to take part in the study

Ausschlusskriterien

Exclusion criteria: ICUs that are not solely for pediatric/neonatal patients.
ISRCTN11198115 | SNCTP000001562 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen

Psychologische Mechanismen zur Lösung von Annäherungs-Vermeidungs-Konflikt - eine Verhaltensstudie

Durchführungsort

Zürich (Datenquelle: BASEC)

Untersuchte Krankheiten (Datenquelle: BASEC)

Wir untersuchen, wie der Annäherungs- Vermeidungs-Konflikt in einem Computerspiel gelöst wird. Dazu werden wir Reaktionszeiten und Entscheidungen aufzeichnen.

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: BASEC)

Hautleitreaktion, EKG, Gesichts-EMG, Atmung, elektrische Stimulation, Computerspiel.

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: BASEC)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

• Gesunden Personen zwischen 18 und 40 Jahren • Normale oder korrigierte Sehstärke • Rechtshänder

Ausschlusskriterien

• Medikamenten- oder Drogeneinnahme in den 2 Wochen vor der Studie ausser Antibabypille und gelegentlicher Gebrauch von Schmerzmitteln (vom Aspirintyp, oder Paracetamol) • klinisch relevante aktuelle Erkrankung • Erkrankungen der Seele, des Nervensystems, des Immunsystems, und alle Arten andauernder entzündlicher Erkrankungen • bekannte oder vermutete Abhängigkeit von Alkohol oder Drogen • Unfähigkeit, die Studienanweisungen zu verstehen oder zu befolgen • Teilnahme in einer Medikamentenstudie in den 30 Tagen vor bzw. während dieser Studie • vorherige Teilnahme in dieser Studie • Verwandtschaft oder Abhängigkeit von einem Mitglied des Studienteams
ISRCTN11142726 | SNCTP000001941 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen

Internet gaming disorder (IGD) in adolescents: a pilot study of Multidimensional Family Therapy (MDFT). L'usage pathologique des jeux internet (UPJI) à l'adolescence: une étude pilote sur la thérapie familiale multi dimensionnelle (MDFT).

Durchführungsort

Genf (Datenquelle: BASEC)

Untersuchte Krankheiten (Datenquelle: BASEC)

L'usage pathologique des jeux internet tel que défini par le DSM-V à l'adolescence. Afin que le recrutement puisse aboutir le jeune doit répondre à au moins 5 des 9 critères DSM-5 d’UPJI : 1. Préoccupation dominante. 2. Symptômes de sevrage psychologiques. 3. Tolérance en augmentation. 4. Tentatives de contrôle infructueuses. 5. Perte d’intérêt pour autres loisirs. 6. La pratique se poursuit malgré problèmes qui en découlent. 7. Mensonges. 8. Joue pour échapper à humeur négative. 9. Met en danger ou perd une relation importante à cause des jeux.

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: BASEC)

La thérapie familiale multi dimensionnelle ou MDFT est une approche basée sur l'évidence qui vise les adolescents ayant des problèmes comportementaux tel que surconsommation de cannabis et autres produits psychoactifs, rupture scolaire, délinquance, problèmes familiaux. Cette approche vise quatre domaines de vie du jeune: 1) le jeune en tant que personne à part entière, 2) ses parents, 3) sa famille, 4) le domaine extra familial tel que les amis, son école, etc. L'objectif du thérapeute MDFT est de cibler les facteurs de risque corrélés aux comportements symptomatiques (p.ex impulsivité, conflit inter parental, hostilité intra familiale, fréquentation de pairs anti sociaux) provenant de chacun de ces 4 domaines afin d'en diminuer l'impact. Simultanément il s'efforce d'augmenter l'impact des facteurs de protection. La MDFT se distingue par l'intensité du traitement proposé (environ 2 séances thérapeutiques par semaine) et sa brièveté (environs 6 mois au total). Pour plus d'informations voir www.mdft.org

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: BASEC)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

1) Avoir entre 13 et 18 ans 2) Répondre à au moins 5 sur les 9 critères UPJI-DSM-V 3) Au moins un parent est d'accord de participer à la thérapie 4) Le jeune et le parent maîtrisent la langue locale 5) Le jeune et le parents signent le consentement éclairé.

Ausschlusskriterien

L'adolescent est exclu si il a besoin d'un traitement hospitalier ou résidentiel pour une grave symptomatologie psychiatrique.
ISRCTN13832949 | SNCTP000002016 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen

Evaluation de l'efficacité d'un entretien motivationnel avec des jeunes adultes ayant consommé de l'alcool

Durchführungsort

Lausanne (Datenquelle: BASEC)

Untersuchte Krankheiten (Datenquelle: BASEC)

La consommation d'alcool problématique au sein des jeunes adultes est fréquente et représente un problème de santé publique majeur. En effet, bon nombre de jeunes adultes s'engagent régulièrement dans des épisodes de consommation d'alcool excessive (le fait de consommer 6 consommations d'alcool standards ou plus en une seule occasion), ce qui est alarmant car ces comportements sont associés à de nombreuses conséquences négatives, telles que des problèmes de santé divers, des accidents, des épisodes de violence interpersonnelle ou encore des comportements sexuels à risques. Ces comportements engendrent par ailleurs des coûts importants en matière de santé publique. La charge attribuée aux admissions liées à une consommation d'alcool problématique dans les services d'urgences hospitaliers est en effet considérable et ce cesse d'augmenter au sein des jeunes adultes; en fait, le nombre de jeunes adultes admis au service d'urgences du centre hospitalier universitaire vaudois avec une alcoolémie positive a quadruplé un une décennie. Ces divers constats ont conduit au développement d'interventions brèves motivationnelles visant la réduction de la consommation d'alcool problématique au sein des jeunes adultes. Bien que ce type d'interventions délivrées au sein des services d'urgences a montré des effets prometteurs, les résultats n'ont pas toujours été consistants entre les études. En réponse, la présente étude vise à évaluer une nouvelle intervention brève motivationnelle délivrée aux urgences et visant à diminuer la consommation d'alcool excessive et les conséquences négatives associées au sein de jeunes adultes admis aux urgences avec une alcoolémie positive.

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: BASEC)

L'objectif général de l'IBM est de diminuer la consommation d'alcool et/ou les problèmes associés au sein de jeunes adultes. L’intervention utilisera 3 ingrédients principaux, à savoir a) des facteurs relationnels (par exemple l’empathie de l’intervenant), b) le fait de susciter un discours porté sur le changement et à renforcer celui autour de ses capacités et c) prendre le temps (envisager des contacts avec le participant dans le futur par exemple). Cette IBM durera entre 20 et 60 minutes et sera administrée par une personne qualifiée et expérimentée dans ce domaine. Tout d'abord, l'intervenant prendra contact avec le participant et lui donnera, avec son accord, un bref retour sur sa situation actuelle par rapport à sa consommation d'alcool (alcoolémie à l'inclusion et problèmes potentiellement associés). L'intervenant invitera ensuite le participant explorer en profondeur sa relation à l’alcool l'alcool (avantages, inconvénients). Les étapes suivantes porteront sur l'exploration des valeurs et des choses importantes pour le participant et sur la mise en commun de ces dernières avec sa situation actuelle. Ce procédé vise à mettre en lumière la discrépance potentielle (ou le fossé) entre les deux et donc d'augmenter la motivation au changement. Cela conduira ensuite l'intervenant à accompagner le participant à résoudre cette possible discrépance et plus spécifiquement à imaginer le futur souhaité et comment l'atteindre concrètement. Puis, l'intervenant fera un résumé de la discussion et suggèrera des propositions pour le futur (orientation vers un service spécialisé, d'autres contacts téléphoniques avec lui pour faire le point). Enfin, l’intervenant rédigera et enverra une lettre résumant la discussion (contexte, discussion, objectifs et encouragements) au participant.

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: BASEC)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

La participation à l'étude est ouverte à tous les jeunes adultes (18-35 ans) admis aux urgences avec une alcoolémie positive (>0.5 grammes/litre) ou une indication clinique d'intoxication.

Ausschlusskriterien

La participation à l'étude est fermée aux personnes qui a) présentent une contrindication médicale ou psychiatrique, b) sont en détention (ou admis sur une base médico-légale), c) ne maîtrisent pas le français et 9) suivent un traitement pour des problèmes d'alcool et ou de drogues au moment de l'inclusion.
ISRCTN43286545 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Geschlossen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

SOLE: Study Of Letrozole Extension in post-menopausal women with breast cancer (Datenquelle: WHO)

Untersuchte Krankheiten (Datenquelle: WHO)

Breast cancer
Cancer
Malignant neoplasm of breast

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: WHO)


Arm A - Continuous letrozole 2.5 mg daily for 5 years
Arm B - Intermittent letrozole 2.5 mg daily for first 9 months of years 1 through 4, followed by 12 months in year 5

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: WHO)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

Inclusion criteria:
1. Patients must be post-menopausal; definitive confirmation of post-menopausal status is required
2. Patients must be accessible for follow-up
3. At diagnosis, patients must have had operable, non-inflammatory breast cancer
4. Patients must be clinically disease-free at randomisation
5. Patients must have had steroid hormone receptor positive tumours (oestrogen receptor [ER] and/or progesterone receptor [PgR]), determined by immunohistochemistry, after primary surgery and before commencement of prior endocrine therapy
6. Following primary surgery, eligible patients must have had evidence of lymph node involvement either in the axillary or internal mammary nodes, but not supraclavicular nodes
7. There must have been no evidence of recurrent disease or distant metastatic disease at any time prior to randomisation
8. Patients must have had proper local treatment including surgery with or without radiotherapy for primary breast cancer with no known clinical residual loco-regional disease
9. Patients must have clinically adequate hepatic function
10. Patients must have completed 4 to 6 years of prior adjuvant endocrine therapy with SERMs, AI or a sequential combination of both. When calculating 4 - 6 years, neoadjuvant endocrine therapy should not be included.
11. Patients must have stopped prior endocrine SERM/AI therapy, and must be randomized within 12 months (1 year) of the last dose of prior endocrine SERM/AI therapy
12. Patients may have received any type of prior adjuvant therapy, including but not limited to neoadjuvant chemotherapy, neoadjuvant endocrine therapy, adjuvant chemotherapy, trastuzumab, ovarian ablation, GnRH analogues, lapatinib
13. Patients must have stopped hormone replacement therapy (HRT), bisphosphonates (except for treatment of bone loss), or any investigational agent at randomisation
14. Pathology material from the primary tumour must be available for submission for central review as part of the quality control measures for this protocol
15. Written informed consent (IC) must be signed and dated by the patient and the investigator prior to randomisation
16. Written consent to pathology material submission, indicating the patient has been informed of and agrees to tissue material use, transfer and handling, must be signed and dated by the patient and the investigator prior to randomisation
17. Females, no defined age limits

Ausschlusskriterien

Exclusion criteria:
1. Patients who have had bilateral breast cancer
2. Patients who have had a bone fracture due to osteoporosis at any time during the 4-6 years of prior endocrine SERM/AI therapy
3. Patients who have had any previous or concomitant malignancy EXCEPT adequately treated: basal or squamous cell carcinoma of the skin, in situ carcinoma of the cervix or bladder, contra- or ipsilateral in situ breast carcinoma
4. Patients who have had any other non-malignant systemic diseases (cardiovascular, renal, lung, etc.) that would prevent prolonged follow-up
5. Patients with psychiatric, addictive, or any disorder which compromises compliance with protocol requirements
ACTRN12609000764235 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

The prophylactic hypothermia trial to lessen traumatic brain injury – randomised controlled trial. (Datenquelle: WHO)

Untersuchte Krankheiten (Datenquelle: WHO)

Severe traumatic brain injury;
Severe traumatic brain injury;Neurological - Other neurological disorders;Injuries and Accidents - Other injuries and accidents

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: WHO)

Early and sustained hypothermia. Hypothermia will initially be induced by infusion of up to 2L ice cold saline. Following a safety assessment the patient will be rapidly cooled to 33C using surface temperature control equipment. They will be maintained at 33C for 72hours. Slow rewarming will occur at a rate of 1C/4hrs and will be titrated to intracranial pressure (ICP) control and blood pressure.

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: WHO)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

Inclusion criteria: Pre-hospital Inclusion Criteria
*Blunt trauma with clinical diagnosis of severe Traumatic Brain Injury (TBI) and Glasgow Coma Scale <9
*Estimated age = 18 and < 60 years of age
*The patient is intubated or intubation is imminent
Emergency Dept Inclusion Criteria
*Blunt trauma with clinical diagnosis of severe TBI and GCS <9
*Estimated age > or = 18 and < 60 years of age
*The patient is intubated or intubation is imminent

Ausschlusskriterien

Exclusion criteria: ***********Pre-hospital Exclusion Criteria
Clinical diagnosis of drug or alcohol intoxication as predominant cause of coma
Randomisation unable to be performed within 3 hrs of estimated time of injury
Estimated transport time to study hospital >2.5hrs
Able to be intubated without drugs
Systolic BP <90mmHg
Heart rate > 120bpm
Cardiac arrest at the scene or in transit
GCS=3 and un-reactive pupils
Penetrating neck/torso injury
Known or obvious pregnancy
Receiving hospital is not a study site
Evidence of current anti-coagulant treatment
Known to be carer dependent due to a pre-existing neurological condition

***********Emergency Dept Exclusion Criteria
Clinical diagnosis of drug or alcohol intoxication as predominant cause of coma
Randomisation unable to be performed within 3 hrs of estimated time of injury
Able to be intubated without drugs
Persistent Systolic BP <90mmHg
GCS=3 + un-reactive pupils
Cardiac arrest at the scene or in transit
Clinically significant bleeding likely to require haemostatic intervention, for example:
Bleeding into the chest, abdomen or retro-peritoneum likely to require surgery +/- embolisation
**Pelvic fracture likely to require surgery +/- embolisation
**More than two long bone fractures requiring operative fixation
**Penetrating neck/torso injury
Positive urine or blood pregnancy test
Evidence of current anti-coagulant treatment
Known to be carer dependent due to a pre-existing neurological condition
In the treating clinician’s opinion, cooling” is not in the patient’s best interest


ISRCTN10446213 | SNCTP000002838 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen

Vergleich der 3D-Endoskopie mit der 2D-Endoskopie im Rahmen von Eingriffen an den Nasennebenhöhlen

Durchführungsort

Zürich (Datenquelle: BASEC)

Untersuchte Krankheiten (Datenquelle: BASEC)

Die chronische Entzündung der Nasennebenhöhlen (chronische Rhinosinusitis) kommt in etwas 3-5% der Bevölkerung vor und führt je nach Schweregrad unter anderem zur Behinderung der Nasenatmung, des Riechsinnes und zu vermehrter Sekretsekretion. Falls die Therapie mit Medikamenten nicht genügend wirksam ist, steht als effektive Therapie eine operative Erweiterung der betroffenen blockierten Nasennebenhöhlen zur Verfügung. Diese häufig durchgeführte Operation wird standardmässig mit Endoskopen und Kamera durchgeführt. Die bisherigen hochauflösenden Kameras führen wie bei einem normalen Fernseher zu einem Bild, welches "zweidimensional" ist (2D Technik). Die Weiterentwicklung der Technik erlaubt es heute, die Endoskope mit zwei Kanälen auszustatten, was den Einsatz einer "dreidimensionalen" Kamera erlaubt und zu einem dreidimensionalem Bild mit räumlichem Effekt führt (3D Technik). Diese neue Technik kann möglicherweise einen Vorteil für den Chirurgen darstellen, welcher so die Operation noch besser durchführen kann.

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: BASEC)

Operation der Nasennebenhöhlen, eine Seite mit der endoskopischen 2D Technik, die andere Seite mit der 3D Technik. Gemessen wird die notwendige Zeit pro Seite und auch die subjektive Beurteilung der jeweiligen Endoskopie Technik durch den Nasennebenhöhlen-Chirurgen

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: BASEC)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

Patienten mit chronischer Nasennebenhöhlenentzündung, welche auf die medikamentösen Massnahmen unzureichend ansprechen und eine operative Eröffnung der Nasennebenhöhlen notwendig ist.

Ausschlusskriterien

Frühere Operationen an den Nasennebenhöhlen. Einseitige, asymmetrische Erkrankungen. Alter unter 18 Jahren.
ACTRN12618001236280 | Geändert: 22.09.2019

Rekrutierungsstatus

Offen
Die tatsächliche Durchführung dieser Studie in der Schweiz ist noch nicht bestätigt.

Standard-Dose Combination Chemotherapy or High-Dose Combination Chemotherapy and Stem Cell Transplant in Treating Patients With Relapsed or Refractory Germ Cell Tumors (Datenquelle: WHO)

Untersuchte Krankheiten (Datenquelle: WHO)

Germ Cell Tumor;Teratoma;Choriocarcinoma;Germinoma;Mixed Germ Cell Tumor;Yolk Sac Tumor;Childhood Teratoma;Malignant Germ Cell Neoplasm;Extragonadal Seminoma;Non-seminomatous Germ Cell Tumor;Seminoma;Cancer;
Germ Cell Tumor
Teratoma
Choriocarcinoma
Germinoma
Mixed Germ Cell Tumor
Yolk Sac Tumor
Childhood Teratoma
Malignant Germ Cell Neoplasm
Extragonadal Seminoma
Non-seminomatous Germ Cell Tumor
Seminoma
Cancer;Cancer - Testicular;Cancer - Other cancer types

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: WHO)

Arm A: TIP

Arm A therapy will consist of 4 cycles of Paclitaxel, Ifosfamide, Cisplatin and Pegylated G-CSF administered every 21 days (+/- 4 days) as follows:

- Paclitaxel: 250 mg/m^2 IV over 24 hours on Day 1
*Premedication (refers to the minimum allowed but institutional protocols administering
additional or more intensive prophylaxis are allowed)
*Dexamethasone: 20 mg orally approximately 14 (12-24) hours and 7 (6-9) hours before
paclitaxel (taken by the patient at home the night before and morning of day 1 or 20 mg
IV 30-60 minutes prior to the initiation of the paclitaxel infusion.
*Diphenhydramine: 25 to 50 mg IVPB 30-60 minutes prior to paclitaxel. Oral can be
substituted but must be given 60 minutes prior to paclitaxel. An equivalent H1 blocker
(e.g., hydroxyzine) can be substituted for diphenhydramine.
*H2 blocker: Ranitidine, Cimetidine, and Famotidine are acceptable, given orally 60
minutes prior or by IVPB 30-60 minutes prior to paclitaxel.

- Ifosfamide: 1500 mg/m^2 IV daily on Days 2-5 with mesna protection
*Mesna: 1500 mg/^2 should be given to match the ifosfamide dose, either mixed 1:1 with
ifosfamide or simultaneous in a separate bag or pre- or post- ifosfamide and hydration.

- Cisplatin 25 mg/m^2 IV daily on Days 2-5

- Pegylated Granulocyte Colony Stimulating Factor (G-CSF) 6 mg subcutaneous on Day 6, 7
or 8 (as determined by the investigator).

- Hydration guidelines: At least one liter of normal saline prior to the initiation of cisplatin.
Hydration should consist of normal saline infused at 100 mL/hr and continue throughout the 5 days of chemotherapy. At least one liter of normal saline should be given post the last dose of cisplatin. Hydration can be modified per institutional guidelines.

- Prophylactic fluoroquinolone antibiotics: Levofloxacin 500mg once daily by mouth or
Ciprofloxacin 500mg twice daily by

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: WHO)

Kriterien zur Teilnahme an der Studie

Inclusion criteria: 1. Documentation of Disease

- Histologic Documentation: Confirmation of GCT histology (both seminoma and nonseminoma) on pathologic review at the center of enrollment.
- Tumor may have originated in any primary site. NOTE: In rare circumstances, patients will be allowed to enroll even if a pathological diagnosis may not have been established.
- This would require a clinical situation consistent with the diagnosis of GCT (testicular, peritoneal, retroperitoneal or mediastinal mass, elevated tumor marker levels {HCG greater than or equal to 500; AFP greater than or equal to 500} and typical pattern of metastases)

2. Evidence of Disease

- Must have evidence of progressive or recurrent GCT (measurable or non-measurable) following one line of cisplatin-based chemotherapy, defined as meeting at least one of the following criteria:

* Tumor biopsy of new or growing or unresectable lesions demonstrating viable non-teratomatous GCT (enrollment on this study for adjuvant treatment after macroscopically complete resection of viable GCT is not allowed). In the event of an incomplete gross resection where viable GCT is found, patients will be considered eligible for the study.
* Consecutive elevated serum tumor markers (HCG or AFP) that are increasing. Increase of an elevated LDH alone does not constitute progressive disease.
* Development of new or enlarging lesions in the setting of persistently elevated HCG or AFP, even if the HCG and AFP are not continuing to increase.

3. Prior Treatment

- Must have received 3-6 cycles of cisplatin-based chemotherapy as part of first-line (initial) chemotherapy.

* Prior POMBACE, CBOP-BEP, or GAMEC are allowed.
* Note: For patients requiring immediate treatment, 1 cycle of conventional-dose salvage chemotherapy is allowed. Therefore, these patients may have received 7 prior cycles of chemotherapy. 6 cycles as part of first-line chemotherapy and 1 cycle of salvage conventional chemotherapy.

- No more than one prior line of chemotherapy for GCT (other than the 1 cycle of salvage chemotherapy)

* Definition of one line of chemotherapy: One line of therapy can in some cases consist of 2 different cisplatin-based treatment combinations, provided there is no disease progression between these two regimens.
* Prior treatment with carboplatin as adjuvant therapy is allowed, provided patients meet other eligibility criteria (e.g., the patient has also received 3-4 cycles of cisplatin-based chemotherapy).
* Prior treatment with 1-2 cycles of BEP or EP as adjuvant chemotherapy for early stage GCT is allowed, provided the patient also received 3-4 cycles of BEP or EP again at relapse. Patients treated with 3-4 cycles of VIP at relapse following 1-2 cycles of BEP/EP are not eligible as this would be considered more than 1 line of prior therapy.

- No prior treatment with high-dose chemotherapy (defined as treatment utilizing stem cell rescue)
- No prior treatment with TIP with the exception when given as a bridge to treatment on protocol for patients with rapidly progressive disease who cannot wait to complete the eligibility screening process. Only one cycle is allowed.
- No concurrent treatment with other cytotoxic drugs or targeted therapies.
No radiation therapy (other than to the brain) within 14 days of day 1 of protocol chemotherapy except radiation to brain metastases, which must be completed 7 days prior to start of chemotherapy.
- No previous chemotherapy within 17 days prior to

Ausschlusskriterien

Exclusion criteria: 1. Prior treatment with high-dose chemotherapy
2. Prior treatment with TIP
*1 cycle of Prior TIP is allowed as bridge to the protocol
3. Prior radiation within 14 days
4. Prior chemotherapy within 16 days (bleomycin within 5 days)
5. Inadequate recovery from prior surgery
6. Concurrent malignancy
7. Large hemorrhagic or symptomatic brain metastases
*Become eligible 7 days or more after local treatment (surgery or RT)
8. Fully resectable late relapse (2 years or more before relapse)
9. Concurrent malignancy