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SNCTP000002356 | ISRCTN87180032 | BASEC2017-00217

Blutsperren-induzierter Muskelschaden während der Implantation einer Knie-Totalprothese

Base de données : BASEC (Importation du 19.04.2024), WHO (Importation du 18.04.2024)
Modifié: 23 déc. 2023 à 16:38
Catégorie de maladie: Chirurgie

Brève description de l’étude (Source de données: BASEC)

Für Knieoperationen, wie die Implantation einer Knie-Totalprothese, wird standardmässig eine Blutsperre am Oberschenkel verwendet. Damit wird die Blutzufuhr zum fusswärts gerichteten Gewebe während der Operation unterbrochen. Zur Zeit sind zwei Varianten der Blutsperre allgemein akzeptiert und werden je nach Zentrum und Vorliebe des operierenden Chirurgen angewandt: Erstens eine lange Blutsperre während 90-120 Minuten, die während der ganzen Operation ein optimales chirurgisches Feld garantiert und Blutverluste und damit die Gabe von Fremdblut verhindert. Zweitens eine kurzzeitige Anwendung der Blutsperre während weniger als 30 Minuten. In diesem zweiten Fall wird die Blutsperre nur während der Zementierung der Knieprothese angelegt. Aufgrund der Anwendung einer Blutsperre, insbesondere bei längerer Dauer, kann im betroffenen Gewebe eine Schwellung entstehen, die für die Patienten Schmerzen und eine möglicherweise verlängerte Heilungsphase zur Folge hat. Für die Implantation einer Knie-Totalprothese wurde das aber bisher nie untersucht. Im Hinblick auf den Einsatz spezifischer Medikamente zur Verhinderung dieser Schwellung, wollen wir in dieser Studie erfassen, wie sich die Dauer der Blutsperre auf diese Entzündungsreaktion auswirkt. Idealerweise könnte damit in Zukunft eine längere Blutsperre angewandt werden, mit entsprechenden Vorteilen in Bezug auf das klinische Resultat und den Blutverlust und ohne den Nachteil einer Schwellung.

Maladies étudiées(Source de données: BASEC)

Reperfusionsschaden, der durch den Einsatz einer Oberschenkel-Blutsperre (Tourniquet) während einer Knieoperation entsteht.

Health conditions (Source de données: WHO)

Ischemia reperfusion injury after total knee arthroplasty
Circulatory System
Ischemia reperfusion injury after total knee arthroplasty

Maladie rare (Source de données: BASEC)

Non

Intervention étudiée (p. ex., médicament, thérapie, campagne) (Source de données: BASEC)

Anwendung einer Oberschenkel-Blutsperre während der Implantation einer Knie-Totalprothese

Interventions (Source de données: WHO)

Total knee arthroplasty is an elective surgical procedure that takes place when medication and/or walking support instruments can no longer relieve severe knee pain. Using a tourniquet is important to produce a bloodless surgical field but in the same time it causes ischemia to the leg. Both modalities (ischemia less than 30 minutes or ischemia up to 120 minutes) are a standard surgical procedure.

The procedure can be done either with a short (less than 30 minutes) or long (90-120 minutes) period of ischemia using a tourniquet - both are standard clinical procedures. This study will compare these two procedures.

The patients will be followed up for 48 hours after the surgery as followed (0, 4, 24 and 48 hours postoperative). Following up criteria are:
1. Calf circumference 15 cm below knee joint to assess ‘edema’, important clinical outcome to assess ischemia reperfusion injury
2. Amount of morphine intake to assess postoperative pain level
3. Blood samples to measure different complement, coagulation and inflammatory markers

Critères de participation à l’étude (Source de données: BASEC)

Elektive Knie-Totalprothese

Critères d’exclusion (Source de données: BASEC)

Alter unter 18 oder über 90 Jahre, Trauma, Infektionen

Inclusion/Exclusion Criteria (Source de données: WHO)

Inclusion criteria: 1. Adults aged 18-90
2. Scheduled for elective total knee arthroplasty
Exclusion criteria: 1. Conditions which are known to influence edema formation
2. Trauma
3. Infections

Plus de données sur l’étude tirée du registre primaire de l’OMS

http://isrctn.com/ISRCTN87180032

Plus de données sur l’étude tirée de la base de données de l’OMS (ICTRP)

https://trialsearch.who.int/Trial2.aspx?TrialID=ISRCTN87180032
Plus d’informations sur l’étude

Date d’enregistrement de l’étude

4 nov. 2016

Intégration du premier participant

1 janv. 2017

Statut de recrutement

Completed

Titre scientifique (Source de données: WHO)

Prevention of ischemia/reperfusion injury by C1 INH. Assessment of reperfusion injury in total knee arthroplasty: pilot study

Type d’étude (Source de données: WHO)

Observational

Conception de l’étude (Source de données: WHO)

Single centre observational case-control study (Diagnostic)

Points finaux primaires (Source de données: WHO)

Shorter tourniquet time – less expected edema of the calf muscle: Measurement of calf circumference 15 cm below knee joint before operation, immediately post OP, 4h, 24h and 48h post operative.

Points finaux secondaires (Source de données: WHO)

1. Plasma levels of CK-MM for muscle damage using an ELISA Kit
2. Plasma levels of pro-inflammatory cytokines and markers of the activation of the plasma cascade systems as well as the endothelium using different commercial available kits for each marker
3. Postoperative pain levels as assessed by postoperative use of analgesic (morphine). Assessment of the amount of morphine needed

All outcomes assessed at 0, 4, 24 and 48 hours after surgery

Contact pour informations (Source de données: WHO)

CSL Behring AG

Résultats de l’étude (Source de données: WHO)

Résumé des résultats

pas encore d’informations disponibles

Lien vers les résultats dans le registre primaire

pas encore d’informations disponibles

Informations sur la disponibilité des données individuelles des participants

pas encore d’informations disponibles

Lieux de réalisation des études

Lieux de réalisation des études en Suisse (Source de données: BASEC)

Berne

Pays où sont réalisées les études (Source de données: WHO)

Switzerland

Contact pour plus d’informations sur l’étude

Données sur la personne de contact en Suisse (Source de données: BASEC)

Robert Rieben
+41 31 632 96 69
robert.rieben@dbmr.unibe.ch

Contact pour des informations scientifiques (Source de données: WHO)

Robert
Rieben
Department of Clinical researchUniversity of Bern
+41 31 632 96 69
robert.rieben@dkf.unibe.ch

Autorisation de la commission d’éthique (Source de données: BASEC)

Nom de la commission d’éthique chargée de l’autorisation (dans le cas d’études multicentriques, uniquement la commission directrice)

Kantonale Ethikkommission Bern

Date d’autorisation de la commission d’éthique

02.08.2017

Plus de numéros d’identification d’étude

Numéro d’identification de l’étude de la commission d’éthique (BASEC-ID) (Source de données: BASEC)

2017-00217

Secondary ID (Source de données: WHO)

201609_DCR_UNIBE_Rieben
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