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NCT03633227 | SNCTP000003721

Eine placebokontrollierte Studie zur Beurteilung der Verteilung und Abbau, sowie Sicherheit von Obeticholsäure bei Patienten mit primär biliäre Zirrhose und mäßiger bis schwerer Leberfunktionsstörung

Base de données : BASEC (Importation du 24.05.2020), WHO (Importation du 22.03.2020)
Modifié: 07.04.2020
Catégorie de maladie: Anderes

Brève description de l’étude (Source de données: BASEC)

In dieser Studie wird die primär biliäre Cholangitis (auch bekannt als primär biliäre Zirrhose oder PBC) untersucht. Wir führen diese Studie durch, um zusätzliche Informationen über Obeticholsäure und ihre Wirkung auf Ihre PBC-Erkrankung zu gewinnen, wenn diese gemeinsam mit Ursodeoxycholsäure verabreicht wird und der Sponsor möchte den klinischen Nutzen für Patienten bestätigen. Darüber hinaus bewertet der Sponsor die Sicherheit des Arzneimittels sowie die Verteilung und den Abbau des Studienmedikaments. Dies wird Pharmakokinetik genannt.

Maladies étudiées (Source de données: BASEC)

primär biliäre Zirrhose und mäßige bis schwerer Leberfunktionsstörung

Health conditions (Source de données: WHO)

Liver Cirrhosis, Biliary

Maladie rare (Source de données: BASEC)

Oui

Intervention étudiée (p. ex., médicament, thérapie, campagne) (Source de données: BASEC)

Der Zweck dieser Studie besteht darin, herauszufinden, wie das Prüfpräparat, im Körper absorbiert und verteilt wird und wie das Prüfpräparat aus dem Körper ausgeschieden wird. Dies wird als Pharmakokinetik bezeichnet. Zudem wird auch die Sicherheit des Prüfpräparats untersuchen.

Interventions (Source de données: WHO)

Drug: Obeticholic Acid (OCA);Drug: Placebo

Critères de participation à l’étude (Source de données: BASEC)

1. Eine definitive oder wahrscheinliche Diagnose von primärer biliäre Cholangitis
2. Hinweise auf eine Zirrhose
3. Leberfunktionsstörungen während der Voruntersuchung

Critères d’exclusion (Source de données: BASEC)

1. Nicht-zirrhotische oder zirrhotische biliäre Cholangitis
2. Lebertransplantation oder Organtransplantation in der Krankengeschichte
3. Alkohol- oder Drogenmissbrauch innerhalb von 12 Monaten vor der Voruntersuchung

Inclusion/Exclusion Criteria (Source de données: WHO)


Inclusion Criteria:

1. A definite or probable diagnosis of PBC (consistent with American Association for the
Study of Liver Diseases [AASLD] and European Association for the Study of the Liver
[EASL] Practice Guidelines [Lindor 2009, EASL 2009]), defined as having =2 of the
following 3 diagnostic factors:

- History of elevated ALP levels for at least 6 months

- Positive antimitochondrial antibody (AMA) titer or if AMA negative or low titer
(=1:80), PBC specific antibodies (anti-GP210 and/or anti-SP100) and/or antibodies
against the major M2 components (PDC-E2, 2-oxo-glutaric acid dehydrogenase
complex)

- Liver biopsy consistent with PBC (collected at any time prior to Screening)

2. Evidence of cirrhosis including at least one of the following:

- Biopsy results consistent with PBC Stage 4

- Liver stiffness as assessed by Transient Elastography (TE) Median Value =16.9kPa

- Clinical evidence in the absence of acute liver failure consistent with cirrhosis
including: gastroesophageal varices, ascites, radiological evidence of cirrhosis
(nodular liver or enlargement of portal vein and splenomegaly)

- Combined low platelet count (<140 000/mm3) with

- persistent decrease in serum albumin, or

- elevation in prothrombin time /INR (not due to antithrombotic agent use), or

- elevated bilirubin (2× ULN)

3. Satisfy the criteria of the modified CP classification for hepatic impairment during
Screening:

- Moderate: CP-B (Scores 7 to 9) or

- Severe: CP-C (Scores 10 to 12)

4. MELD score of 6 to 24 at Screening

5. Taking UDCA for at least 12 months (stable dose for =3 months) prior to Day 1, or
unable to tolerate or unresponsive to UDCA (no UDCA for =3 months)

Exclusion Criteria:

1. Non-cirrhotic or cirrhotic CP-A (Mild; Score 5 to 6)

2. History of liver transplant or organ transplant

3. History of alcohol or drug abuse within 12 months prior to Screening

4. Hepatic encephalopathy (as defined by a West Haven score of =2 [AASLD, EASL 2014])

5. History or presence of other concomitant liver diseases including:

- Hepatitis C virus infection and RNA positive

- Active hepatitis B infection; however, patients who have seroconverted (hepatitis
B surface antigen and hepatitis B e antigen negative) may be included in this
study after consultation with the medical monitor

- Primary sclerosing cholangitis

- Alcoholic liver disease

- Definite autoimmune liver disease or overlap hepatitis

- Gilbert's Syndrome

6. In the opinion of the Investigator, fluctuating or rapidly deteriorating hepatic
function prior to randomization

Plus de données sur l’étude tirée du registre primaire de l’OMS

https://clinicaltrials.gov/show/NCT03633227

Plus de données sur l’étude tirée de la base de données de l’OMS (ICTRP)

http://apps.who.int/trialsearch/Trial2.aspx?TrialID=NCT03633227

Plus d’informations sur l’étude

Date d’enregistrement de l’étude

08.04.2018

Intégration du premier participant

22.06.2018

Statut de recrutement

Recruiting

Titre scientifique (Source de données: WHO)

A Phase 4, Double-Blind, Randomized, Placebo-Controlled Study Evaluating the Pharmacokinetics and Safety of Obeticholic Acid in Patients With Primary Biliary Cholangitis and Moderate to Severe Hepatic Impairment

Type d’étude (Source de données: WHO)

Interventional

Conception de l’étude (Source de données: WHO)

Allocation: Randomized. Intervention model: Parallel Assignment. Primary purpose: Treatment. Masking: Quadruple (Participant, Care Provider, Investigator, Outcomes Assessor).

Phase (Source de données: WHO)

Phase 4

Points finaux primaires (Source de données: WHO)

Evaluate maximum concentration (Cmax) of OCA, its conjugates and total OCA (sum of OCA and its conjugates);Evaluate area under the concentration curve versus time curve from 0 to 24 hours (AUC 0-24) of OCA, its conjugates and total OCA;Evaluate safety and tolerability as assessed by the incidence of treatment emergent adverse events and serious treatment emergent adverse events comparing OCA to placebo

Points finaux secondaires (Source de données: WHO)

Evaluate the effect of OCA treatment compared to placebo on the model of end-stage liver disease (MELD) and its components;Evaluate the effect of OCA treatment compared to placebo on Child-Pugh score and its components;Evaluate the effect of OCA treatment compared to placebo on total bilirubin (mg/dL) and direct bilirubin (mg/dL);Evaluate the effect of OCA treatment compared to placebo on alkaline phosphatase (U/L), alanine aminotransferase (U/L), aspartate transaminase (U/L), and gamma glutamyl transaminase (U/L);Evaluate the effect of OCA treatment compared to placebo on platelets (109/L);Evaluate the effect of OCA treatment compared to placebo on fibroblast growth factor-19 (pg/mL);. Evaluate the effect of OCA treatment compared to placebo on 7a hydroxy-4-cholesten-3-one (ng/mL);Evaluate the effect of OCA treatment compared to placebo on plasma bile acids (µmol/L)

Contact pour informations (Source de données: WHO)

Please refer to primary and secondary sponsors

Lieux de réalisation des études

Lieux de réalisation des études en Suisse (Source de données: BASEC)

Bern

Pays où sont réalisées les études (Source de données: WHO)

Argentina, Australia, Belgium, Brazil, Estonia, Germany, Hungary, Italy, Lithuania, Spain, United States

Contact pour plus d’informations sur l’étude

Données sur la personne de contact en Suisse (Source de données: BASEC)

Beat Weiss
+41-31-543 01 19
b.weiss@weiss-company.ch

Contact pour des informations générales (Source de données: WHO)

Christian Weyer, M.D.;Judith Romano
Intercept Pharmaceuticals
+1(646) 757-2335
judith.romano@interceptpharma.com

Contact pour des informations scientifiques (Source de données: WHO)

Christian Weyer, M.D.;Judith Romano
Intercept Pharmaceuticals
+1(646) 757-2335
judith.romano@interceptpharma.com

Responsables de l’étude

Promoteur principal (Source de données: WHO)

Intercept Pharmaceuticals

Plus de numéros d’identification d’étude

BASEC ID (Source de données: BASEC)

2019-00181

Secondary ID (Source de données: WHO)

747-401