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SNCTP000002032 | NCT02605447 | BASEC2016-01583

Eine Studie zur Beurteilung der Sicherheit einer 3-monatigen Therapie mit 2 Blutverdünnern bei Patienten mit hohem Blutungsrisiko, die einen SYNERGY-Stent erhalten haben

Data source: BASEC (Imported from 03.05.2024), WHO (Imported from 03.05.2024)
Changed: Dec 23, 2023, 4:54 PM
Disease category: Coronary Heart disease

Brief description of trial (Data source: BASEC)

Das Ziel der Studie ist die Beurteilung der Sicherheit des SYNERGY-Stents mit einer 3-monatigen Therapie mit zwei Blutverdünnern bei Patienten, die einen SYNERGY-Stent erhalten haben und die ein hohes Blutungsrisiko haben. Etwa 2.250 Patienten an 120 Prüfzentren in Europa, den Vereinigten Staaten, Brasilien und Japan werden in die Studie aufgenommen. Die Prüfzentren verwenden kommerziell erhältliche SYNERGY-Stents. Die Teilnahme der Patienten an der Studie dauert ca. 15 Monate. Die Patienten werden während und nach dem Verfahren, bei dem der SYNERGY Stent eingesetzt wird, engmaschig überwacht, bis sie aus dem Krankenhaus entlassen werden. Nach 3 Monaten wird jeder Patient vom Prüfarzt untersucht, um festzustellen, ob der jeweilige Patient die Einnahme eines der Blutverdünner beenden und weiterhin Aspirin einnehmen kann. Die Patienten werden nach 6, 12 und 15 Monaten erneut beurteilt.

Health conditions investigated(Data source: BASEC)

koronare Herzkrankheit (eine Krankheit, die durch eine Verengung eines oder mehrerer Blutgefässe verursacht, die das Herz mit Blut und Sauerstoff versorgen)

Health conditions (Data source: WHO)

Coronary Artery Disease

Rare disease (Data source: BASEC)

No

Intervention investigated (e.g. drug, therapy or campaign) (Data source: BASEC)

SYNERGY-Stent: Patienten mit koronarer Herzkrankheit, die ein höheres Blutungsrisiko haben, erhalten mindestens einen (1) kommerziellen SYNERGY Everolimus-freisetzenden Platin-Chrom-Koronarstent (SYNERGY-Stent). Everolimus wird nach der Stentimplantation über ungefähr 3 Monate in das umliegende Arteriengewebe freigesetzt.

Aspirin: Die Patienten sollten für die Dauer der Studie mit Aspirin behandelt werden. Die tägliche Mindestdosis Aspirin zur Erhaltung sollte 75–100 mg betragen.

Blutverdünner: Die Patienten müssen nach der Stentimplantation über 3 Monate mit einem der folgenden Blutverdünnern behandelt werden: Clopidogrel, Prasugrel oder Ticagrelor.
Aufgenommene Patienten, die im Anschluss an die Stentimplantation dauerhaft oder lebenslang eine Antikoagulation benötigen, müssen 3 Monate lang nach der Stentimplantation mit einem Blutverdünner (Clopidogrel, Prasugrel oder Ticagrelor) behandelt werden, müssen aber in dieser Zeit nicht noch zusätzlich Aspirin nehmen. Diese Patienten können (müssen aber nicht) im Ermessen des Studienarztes in den Monaten 0 bis 3 zusätzlich zu dem Blutverdünner und dem Antikoagulans mit Aspirin behandelt werden.

Aufgenommene Patienten, die nicht dauerhaft ein Antikoagulans erhalten, müssen in den 3 Monaten nach der Stentimplantation sowohl Aspirin als auch einen Blutverdünner (Clopidogrel, Prasugrel oder Ticagrelor) einnehmen.

Aufgenommene Patienten, die unabhängig von einer dauerhaften Einnahme eines Antikoagulans in Monat 3 für ein Absetzen des Blutverdünners infrage kommen, müssen ab Monat 3 und für die Dauer der Studie mit der Einnahme von Aspirin beginnen.

Interventions (Data source: WHO)

Drug: 3 months of dual antiplatelet therapy (DAPT);Device: SYNERGY Stent System

Criteria for participation in trial (Data source: BASEC)

Bei dem Patienten besteht ein hohes Blutungsrisiko, wenn eines oder mehrere der folgenden Kriterien sind zum Zeitpunkt der Aufnahme erfüllter wird:
• Alter von ≥ 75 Jahren
• Notwendigkeit einer chronischen oder lebenslangen Antikoagulationstherapie (Blutverdünner),
• Eine Blutung innerhalb der letzten 12 Monate, die lebensbedrohlich war oder eine Bluttransfusion erforderte
• Ein Schlaganfall in der Vergangenheit
• Niereninsuffizienz (Kreatinin ≥ 2,0 mg/dl) oder Nierenversagen (dialysepflichtig)
• Nierenerkrankung
• Niedrige Thrombozytenzahl

Exclusion criteria (Data source: BASEC)

- Grund für Studienverfahren ist ein Myokardinfarkt
- Behandlung mit einem Nicht-Synergy-Stent während des Studienverfahrens
- Implantierung eines medikamentfreisetzenden Stents innerhalb der letzten 9 Monate vor dem Indexverfahren
- Aktiv blutendes Magengeschwür oder andere gastrointestinale Blutungen
- Geplante Operation oder Verfahren, die dazu führen, dass die zweite Antithrombozyten-Medikation in den 3 Monaten nach dem Index-Verfahren abgesetzt werden muss
- Schwangerschaft oder Stillen
- Studienverfahren mit der Behandlung von mehr als 3 Läsionen oder in mehr als 2 von den 3 großen Koronararterien

Inclusion/Exclusion Criteria (Data source: WHO)


Inclusion Criteria:

1. Subject is considered at high risk for bleeding, defined as meeting one or more of the
following criteria at the time of enrollment:

- = 75 years of age and, in the opinion of the investigator, the risk of major
bleeding associated with >3 months of DAPT outweighs the benefit,

- need for chronic or lifelong anticoagulation,

- history of major bleeding (severe/life threatening or moderate bleeding based on
the GUSTO classification) within 12 months of the index procedure,

- history of stroke (ischemic or hemorrhagic),

- renal insufficiency (creatinine =2.0 mg/dl) or failure (dialysis dependent),

- platelet count =100,000/µL

2. Subject must be at least 18 years of age

3. Subject must have had implantation of at least one SYNERGY stent within the preceding
3 calendar days

4. Subject must be able to take study required antiplatelet therapy (as required per
protocol)

5. Subject is willing to comply with all protocol requirements, including agreement to
stop taking P2Y12 inhibitor at the 3-month milestone, if eligible per protocol

6. Subject (or legal guardian) understands the trial requirements and the treatment
procedures and provides written informed consent before any study-specific procedures
are performed

7. For subjects less than 20 years of age enrolled at a Japanese site, the subject/ the
subject's legal representative must provide written informed consent before any
study-specific tests or procedures are performed

Exclusion Criteria:

1. Subject with an indication for the index procedure of acute ST elevation MI (STEMI)

2. Subject with an indication for the index procedure of Non ST elevation MI (NSTEMI),
based on the 3rd Universal MI definition

3. Subject with treatment with another coronary stent, other than SYNERGY, during the
index procedure

4. Subject with planned staged procedures. (Note: Planned staged procedures are allowed
if performed within 7 days and with only SYNERGY stents).

5. Subject has a known allergy to contrast (that cannot be adequately pre-medicated), the
SYNERGY stent system or protocol-required concomitant medications (e.g., everolimus or
structurally related compounds, polymer or individual components, all P2Y12 inhibitors
and aspirin)

6. Subject with implantation of a drug-eluting stent within 9 months prior to index
procedure

7. Subject previously treated at any time with intravascular brachytherapy

8. Subject has an active peptic ulcer or active gastrointestinal (GI) bleeding

9. Subject is participating in an investigational drug or device clinical trial that has
not reached its primary endpoint (Note: registry, observational, data collection
studies are not exclusionary)

10. Subject intends to participate in an investigational drug or device clinical trial
within 15 months following the index procedure (Note: registry, observational, data
collection studies are not exclusionary)

11. Subject judged inappropriate for discontinuation from P2Y12 inhibitor use at 3 months,
due to another condition requiring chronic P2Y12 inhibitor use

12. Subject with planned surgery or procedure necessitating discontinuation of P2Y12
inhibitor within 3 months following index procedure

13. Subject is a woman who is pregnant or nursing

14. Subject with a current medical condition with a life expectancy of less than 15 months

15. Target lesion(s) is located in the left main

16. Target lesion(s) is located within 3 mm of the origin of the left anterior descending
(LAD) coronary artery or left circumflex (LCx) coronary artery by visual estimate

17. Subject has unprotected left main coronary artery disease ( > 50% diameter stenosis)

18. Planned treatment of more than 3 lesion

19. Planned treatment of lesions in more than 2 major epicardial vessels

20. Target lesion(s) treated that involve complex bifurcation (i.e. bifurcation lesion
requiring treatment with more than one stent)

21. Target lesion(s) is restenotic from a previous stent implantation

22. Target lesion(s) is located within a saphenous vein graft or an arterial graft

23. Target lesion(s) with a TIMI flow 0 (total occlusion) or TIMI flow 1 prior to guide
wire crossing

24. Thrombus, or possible thrombus, present in the target vessel (by visual estimate)

Further information on the trial in WHO primary registry

https://clinicaltrials.gov/show/NCT02605447

Further information on the trial from WHO database (ICTRP)

https://trialsearch.who.int/Trial2.aspx?TrialID=NCT02605447
Further information on trial

Date trial registered

Nov 12, 2015

Incorporation of the first participant

Feb 16, 2016

Recruitment status

Completed

Academic title (Data source: WHO)

A Prospective, Multicenter, Single-arm Study Designed to Assess the Safety of 3-month Dual Antiplatelet Therapy (DAPT) in Subjects at High Risk for Bleeding Undergoing Percutaneous Coronary Intervention (PCI) With the SYNERGY Everolimus-Eluting Platinum Chromium Coronary Stent System

Type of trial (Data source: WHO)

Interventional

Design of the trial (Data source: WHO)

Allocation: N/A. Intervention model: Single Group Assignment. Primary purpose: Treatment. Masking: None (Open Label).

Phase (Data source: WHO)

Phase 4

Primary end point (Data source: WHO)

Number of Participants Who Experienced Death or Myocardial Infarction (MI);Number of Participants Who Experienced Stent Thrombosis (ST)

Secundary end point (Data source: WHO)

Number of Participants Who Experienced Major Bleeding

Contact information (Data source: WHO)

Please refer to primary and secondary sponsors

Trial results (Data source: WHO)

Results summary

no information available yet

Link to the results in the primary register

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/results/NCT02605447

Information on the availability of individual participant data

no information available yet

Trial sites

Trial sites in Switzerland (Data source: BASEC)

Bern, Freiburg

Countries (Data source: WHO)

Brazil, Germany, Japan, Latvia, Sweden, Switzerland, United States

Contact for further information on the trial

Details of contact in Switzerland (Data source: BASEC)

Marco Pecora
+41612708320
Marco.Pecora@quintilesims.com

Contact for general information (Data source: WHO)

Ajay Kirtane, MD;Stephan Windecker, Prof, MD
Columbia University Medical Center/ NewYork Presbyterian Hospital;INSELSPITAL - Universitätsspital Bern

Contact for scientific information (Data source: WHO)

Ajay Kirtane, MD;Stephan Windecker, Prof, MD
Columbia University Medical Center/ NewYork Presbyterian Hospital;INSELSPITAL - Universitätsspital Bern

Authorisation by the ethics committee (Data source: BASEC)

Name of the authorising ethics committee (for multicentre studies only the lead committee)

Kantonale Ethikkommission Bern

Date of authorisation by the ethics committee

31.01.2017

Further trial identification numbers

Trial identification number of the ethics committee (BASEC-ID) (Data source: BASEC)

2016-01583

Secondary ID (Data source: WHO)

S2073
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