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SNCTP000003303 | NCT03183895 | BASEC2019-00336

Bewertung der Sicherheit und Leistung des ventrikulären Reparatursystems AccuCinch® für die Behandlung von Herzinsuffizienz mit oder ohne funktionelle Mitralklappeninsuffizienz aufgrund einer dilatativen ischämischen oder nicht ischämischen Kardiomyopathie

Datenbasis: BASEC (Import vom 03.05.2024), WHO (Import vom 03.05.2024)
Geändert: 23.12.2023, 16:53
Krankheitskategorie: Koronare Herzkrankheit

Zusammenfassende Beschreibung der Studie (Datenquelle: BASEC)

Das AccuCinch®-Ventrikelreparatursystemist ein neuartiges Produkt und eine neue Therapie zur Behandlung von Herzinsuffizienz mit oder ohne funktionelle Mitralklappeninsuffizienz aufgrund dilatativer Kardiomyopathie ischämischer oder nicht ischämischer Ätiologie.Das Produkt ist für die Behandlung von Herzinsuffizienz, funktioneller Mitralklappeninsuffizienz (Functional Mitral Valve Regurgitation, FMR) und Umbauvorgängen (Remodeling) des linken Ventrikels mit einem weniger invasiven, perkutanen Verfahren konzipiert.

Untersuchte Krankheiten(Datenquelle: BASEC)

Das AccuCinch-Ventrikelreparatursystem ist zur Behandlung von Herzinsuffizienz mit oder ohne funktionelle Mitralklappeninsuffizienz bei Patienten mit dilatativer ischämischer oder nicht ischämischer Kardiomyopathie angezeigt

Health conditions (Datenquelle: WHO)

Heart Failure;Cardiomyopathies

Seltene Krankheit (Datenquelle: BASEC)

Nein

Untersuchte Intervention (z.B. Medikament, Therapie, Kampagne) (Datenquelle: BASEC)

Das AccuCinch® System wird von ausgebildeten interventionellen Kardiologen implantiert. Der Hauptvorteil des AccuCinch® Ventricular Repair System besteht darin, dass es mit minimal-invasiven Techniken bei schlagendem Herzen implantiert werden kann. Dieses Verfahren erfordert keine Operation am offenen Herz (ohne das Brustbein zu schneiden und ohne eine Maschine, die Ihrem Blut hilft, durch das Herz zu fliessen). Am Tag des Eingriffs wird gesundheitlicher Zustand vor der Implantation mit dem AccuCinch® System neu bewertet, die Medikamente, die die Patienten derzeit einnehmen werden erfasst. Darüber hinaus, es wird ein EKG durchgeführt und es werden Blutproben gesammelt

Interventions (Datenquelle: WHO)

Device: Left ventricular restoration

Kriterien zur Teilnahme an der Studie (Datenquelle: BASEC)

1. Herzinsuffizienzpatienten mit oder ohne funktionelle Mitralinsuffizienz aufgrund einer dilatativen Kardiomyopathie ischämischer oder nicht-ischämischer Ätiologiea.
a.Schweregrad der FMR bei Patienten mit FMR: ≥mittelschwer 2+
b.Bei Patienten ohne FMR: LVEDD ≥55mm
2. LVEF > 20 % bis < 60 %
3. Symptomstatus: NYHA II–IVa

Ausschlusskriterien (Datenquelle: BASEC)

1. Lebenserwartung von <1 Jahr aufgrund nicht kardialer Erkrankungen
2. NYHA-Funktionsklasse IVb oder Herzinsuffizienz im Stadium D nach der ACC/AHA-Klassifikation
3. Hypotonie (systolischer Druck <90mmHg) oder Notwendigkeit einer inotropen Unterstützung oder einer mechanischen hämodynamischen Unterstützung

Inclusion/Exclusion Criteria (Datenquelle: WHO)

Gender: All
Maximum age: N/A
Minimum age: 18 Years

Inclusion Criteria:

- Age = 18 years

- Subjects who present with heart failure with or without functional mitral
regurgitation due to dilated cardiomyopathy of ischemic or non-ischemic etiology

1. For subjects with FMR, severity of FMR: = Moderate 2+

2. For subjects without FMR, LVEDD = 55 mm

- Ejection Fraction: =20 to =40%

- Symptom Status: NYHA II-IVa

- Patients to be considered for the present study will be required to have received all
appropriate guidelines-recommended therapies for at least 3 months prior to the
enrollment with stable doses of drugs for at least 1 month.

- Surgical risk:

1. For patients with FMR only: the Heart Team must assess as high-risk and may
utilize risk score or comorbidities to demonstrate high risk features. High risk
for mitral valve surgery is defined utilizing established risk scores (STS,
Euro-Score II) in conjunction with comorbidities as recommended by MVARC (frailty
index; major organ system compromise not to be improved postoperatively;
procedure specific impediments) (MVARC Part 1)

2. For all patients: Subject is eligible for cardiac surgery (namely, the patient is
in a condition that allows a potential conversion to open surgery in case of
procedural complications). This criterion adds a safety level for the patients

- Completion of all qualifying diagnostic and functional tests and agrees to comply with
study follow-up schedule

- Patients required to have an ICD are required to have ICD implant at least 1 month
prior to enrollment

Exclusion Criteria:

- Life expectancy <1 yr due to noncardiac conditions

- NYHA functional class IVb or ACC/AHA stage D heart failure

- Hypotension (systolic pressure <90 mm Hg) or requirement for inotropic support or
mechanical hemodynamic support

- Hypertrophic cardiomyopathy, restrictive cardiomyopathy, constrictive pericarditis, or
any other structural heart disease causing heart failure other than dilated
cardiomyopathy of either ischemic or nonischemic etiology

- Fixed pulmonary artery systolic pressure >70 mm Hg

- Physical evidence of right-sided congestive heart failure with echocardiographic
evidence of moderate or severe right ventricular dysfunction

- Mitral valve anatomy which may preclude proper device treatment

- Mitral valve area <4.0 cm2 (if new device therapy may further decrease the mitral
orifice area)

- Any prior mitral valve surgery or transcatheter mitral valve procedure

- Stroke or transient ischemic event within 30 days

- Modified Rankin Scale = 4 disability

- Need for emergent or urgent surgery for any reason or any planned cardiac surgery
within the next 12 months

- Untreated clinically significant coronary artery disease requiring revascularization

- Severe symptomatic carotid stenosis (>70% by ultrasound).

- Myocardial infarction = 30 days

- Any percutaneous cardiovascular intervention, cardiovascular surgery, or carotid
surgery within 30 days

- Tricuspid valve disease requiring surgery or severe tricuspid regurgitation (per ASE
guidelines; core lab assessment)

- Aortic valve disease requiring surgery

- Moderate or severe aortic valve stenosis or regurgitation

- Aortic valve prosthesis

- Fluoroscopic or echocardiographic evidence of severe aortic arch calcification, mobile
aortic atheroma, intracardiac mass, thrombus, or vegetation

- Need for any cardiovascular surgery (other than for MV disease)

- Active endocarditis

- Anatomical pathology/constraints preventing appropriate access/implant of the
AccuCinch System (e.g., femoral arteries will not support an 20F system)

- Known allergy to nickel, polyester, or polyethylene

- Active infections requiring current antibiotic therapy

- Subjects in whom transesophageal echocardiography is contraindicated

- Renal insufficiency (i.e., eGFR of <30ml/min/1.73m2; Stage 4 or 5 CKD)

- Subjects in whom anticoagulation or antiplatelet therapy is contraindicated

- Any prior true anaphylactic reaction to contrast agents; defined as known
anaphylactoid or other non-anaphylactic allergic reactions to contrast agents that
cannot be adequately pre-medicated prior to procedure.

- Implant or revision of any rhythm management device (CRT or CRT-D) or implantable
cardioverter defibrillator within 1 month

- Absence of CRT with class I indication criteria for biventricular pacing (left bundle
branch block pattern and QRS duration =150 ms)

- Subjects on high dose steroids or immunosuppressant therapy

- Any condition making it unlikely the patient will be able to complete all protocol
procedures (including compliance with guideline directed medical therapy) and
follow-up visits

- Patient is unable or unwilling to sign written patient information sheet and informed
consent form before study enrollment. This study excludes vulnerable populations as
defined in protocol section 18.

Weitere Angaben zur Studie im WHO-Primärregister

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03183895

Weitere Angaben zur Studie aus der Datenbank der WHO (ICTRP)

https://trialsearch.who.int/Trial2.aspx?TrialID=NCT03183895
Weitere Informationen zur Studie

Rekrutierungsstatus

Active, not recruiting

Wissenschaftlicher Titel (Datenquelle: WHO)

Safety and Performance Evaluation of the AccuCinch? Ventricular Restoration System for the Treatment of Heart Failure With or Without Functional Mitral Regurgitation Due to Dilated Ischemic or Non-Ischemic Cardiomyopathy - The CorCinch-EU Study

Studientyp (Datenquelle: WHO)

Interventional

Design der Studie (Datenquelle: WHO)

Allocation: N/A. Intervention model: Single Group Assignment. Primary purpose: Treatment. Masking: None (Open Label).

Phase (Datenquelle: WHO)

N/A

Primäre Endpunkte (Datenquelle: WHO)

Safety outcome: 30-day major adverse events (MAEs)

Sekundäre Endpunkte (Datenquelle: WHO)

Technical success: Successful access, delivery, and retrieval of AccuCinch System components, successful deployment of the AccuCinch implant without need for unplanned or emergency surgery or re-intervention;Structural performance: Assessment of device integrity;Clinical outcome: Freedom from re-hospitalizations or re-interventions for the underlying condition;Clinical outcome: Improvement in NYHA functional class;Clinical outcome: Improvement in six-minute walk test;Clinical outcome: Improvement in Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire (KCCQ) Quality of Life (QoL)

Kontakt für Auskünfte (Datenquelle: WHO)

Please refer to primary and secondary sponsors

Ergebnisse der Studie (Datenquelle: WHO)

Zusammenfassung der Ergebnisse

noch keine Angaben verfügbar

Link zu den Ergebnissen im Primärregister

noch keine Angaben verfügbar

Angaben zur Verfügbarkeit von individuellen Teilnehmerdaten

noch keine Angaben verfügbar

Studiendurchführungsorte

Durchführungsorte in der Schweiz (Datenquelle: BASEC)

Zürich

Durchführungsländer (Datenquelle: WHO)

Belarus, Belgium, Czechia, France, Italy, Lithuania, Netherlands, Poland, Switzerland, United Kingdom

Kontakt für weitere Auskünfte zur Studie

Angaben zur Kontaktperson in der Schweiz (Datenquelle: BASEC)

Meditrial Europe Ltd.
+41 41 784 98 84
medical@meditrialeurope.com

Kontakt für allgemeine Auskünfte (Datenquelle: WHO)

Michael Zapien, MS, CCRA
Ancora Heart, Inc.

Kontakt für wissenschaftliche Auskünfte (Datenquelle: WHO)

Michael Zapien, MS, CCRA
Ancora Heart, Inc.

Bewilligung durch Ethikkommission (Datenquelle: BASEC)

Name der bewilligenden Ethikkommission (bei multizentrischen Studien nur die Leitkommission)

Kantonale Ethikkommission Zürich

Datum der Bewilligung durch die Ethikkommission

12.06.2019

Weitere Studienidentifikationsnummern

Studienidentifikationsnummer der Ethikkommission (BASEC-ID) (Datenquelle: BASEC)

2019-00336

Secondary ID (Datenquelle: WHO)

4631
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