Brève description de l’étude (Source de données: BASEC)
Patienten/Patientinnen welche für die Studienteilnahme in Frage kommen, werden zuerst umfassend ärztlich untersucht. Das Herz-Team (Team aus verschiedenen Herzspezialisten) berät sich und entscheidet aufgrund der Voruntersuchungen und dem Krankheitsbild, welche Therapie für einen Patienten in Frage kommt und ob ein Patient an dieser Studie teilnehmen kann. Wenn sich ein Patient für die weitere Teilnahme qualifiziert und wenn der Patient die schriftliche Zustimmung gegeben hat, wird dem Patient das Prüfprodukt eingesetzt. Bevor ein Patient aus dem Spital entlassen wird, erfolgt eine ärztliche Untersuchung. Die Patienten kommen für Nachuntersuchungen nach 30 Tagen, 6 Monaten, sowie 1, 2, 3, 4, und 5 Jahren zurück ans Spital. Nach 3 Monaten werden die Patienten telefonisch kontaktiert und nach Ihrem Gesundheitszustand und unerwünschten Ereignissen befragt.
Maladies étudiées(Source de données: BASEC)
Patienten mit Verengung der Aortenklappe (Aortenklappenstenose, umgangssprachlich auch Aortenstenose).
Health conditions
(Source de données: WHO)
Heart Valve Diseases;Aortic Valve Stenosis
Maladie rare
(Source de données: BASEC)
Non
Intervention étudiée (p. ex., médicament, thérapie, campagne)
(Source de données: BASEC)
Kathetergestützte Aortenklappenintervention (TAVI). Im Rahmen der Studie wird der Katheter über die Leiste in den Körper eingeführt.
Interventions
(Source de données: WHO)
Device: BIOVALVE prosthesis
Critères de participation à l’étude
(Source de données: BASEC)
- Die Versuchsperson ist einverstanden an der klinischen Studie teilzunehmen und die damit verbundenen Pflichten wahrzunehmen
- Erwartete hohe operationsbedingte Sterblichkeit: logistischer EuroSCORE ≥20 % oder STS-Score ≥10 % oder Komorbidität welche nach Beurteilung durch das Herzteam (bestehend aus mindestens einem interventionellen Kardiologen und einem Herzchirurgen) eine absolute oder relative Kontraindikation für die konventionelle Herzchirurgie darstellt
- Durchmesser des Aortenanulus (bestimmt durch Multidetektor-Computertomographie) von 20-26 mm
Critères d’exclusion
(Source de données: BASEC)
- Eigenschaften der Zugangsgefässe an der Leiste welche eine sichere Anwendung einer 18 French Einführschleuse ausschliessen
- Gefässeigenschaften oder anatomische Einschränkungen welche ein sicheres Vorbringen der BIOVALVE Prothese zur aufsteigenden Aorta und/oder Platzieren der Prothese verunmöglichen
- Geschätzte Lebenserwartung weniger als 1 Jahr infolge nicht-kardialer Begleiterkranung
Inclusion/Exclusion Criteria
(Source de données: WHO)
Inclusion Criteria:
1. The subject is =65 years
2. The subject has provided written informed consent
3. Subject is willing to participate in the clinical investigation and to comply with all
of the study procedures and follow-up visits
4. NHYA class =II
5. High surgical risk: Logistic EuroSCORE-I =20% (or equivalence of EuroSCORE-II) or STS
score =10% or co-morbidity judged by the heart team (consisting of at least one
interventional cardiologist and one cardiac surgeon) to pose an absolute or relative
contraindication for conventional aortic valve replacement according to VARC-2
6. Severe symptomatic calcific aortic valve stenosis characterized by mean aortic
gradient >40 mm Hg or peak jet velocity >4.0 m/s or effective orifice area (EOA) of
<1.0 cm2 (<0.6 cm2/m2 body surface area)
7. Annulus diameter as determined by multi-slice computed tomography (MSCT) from 23-26 mm
Exclusion Criteria:
1. Trans-esophageal echocardiogram (TEE) is contraindicated
2. Congenital bicuspid or unicuspid valve
3. Left ventricular outflow tract (LVOT) obstruction such as hypertrophic obstructive
cardio myopathy (HOCM) or subject presenting with systolic anterior motion (SAM).
Evidence of intra cardiac mass, thrombus or vegetation
4. Transfemoral access vessel characteristics that would preclude safe placement of a 18
French sheath
5. Vessel and/or anatomical characteristics that would preclude safe delivery of the
BIOVALVE prosthesis to the ascending aorta and/or placement of the prosthesis
6. Anatomical restrictions such as shallow sinuses with heavily calcified leaflets, low
height of coronary ostia, extreme tortuosity of the aortic arch, thoracic (TAA) or
abdominal (AAA) aortic aneurysm, presence of endovascular stent graft
7. Severe mitral regurgitation grade >3
8. Severe mitral stenosis
9. Prosthetic mitral valve
10. Severe left ventricular dysfunction with left ventricular ejection fraction (LVEF)
<20%
11. Hemodynamic instability
12. Percutaneous coronary intervention (PCI) within 30 days prior to index procedure and /
or planned PCI during index procedure
13. Renal insufficiency (creatinine >2.5 mg/dl) or subject under dialysis and/or renal
replacement therapy
14. Any cerebrovascular event or transient ischemic attack (TIA) within 180 days prior to
TAVI procedure
15. Evidence of acute myocardial infarction (defined as =2 fold CK level or in absence of
CK a =3 fold CKMB level above the upper range limit within =30 days prior to TAVI
procedure)
16. Blood dyscrasia defined as: leucopenia (WBC <1000 mm³), thrombocytopenia (platelet
count <50'000 cells/mm³), history of bleeding diathesis requiring blood transfusion
17. Ongoing sepsis or suspected active endocarditis
18. Active peptic ulcer or gastrointestinal bleeding within last 3 months that would
preclude anticoagulation
19. Subject refuses blood transfusion
20. Known hypersensitivity to, or contraindication to nitinol,
anticoagulation/antiplatelet regimes, any other medications required for the procedure
or post-procedure as determined by the heart team, or sensitivity to contrast media
which cannot be adequately pre-medicated
21. Need for emergency TAVI intervention, or other medical, social, or psychological
conditions that in the opinion of the heart team precludes the subjects from
appropriate consent or adherence to protocol required follow-up exams
22. Expectation that subject will not improve despite treatment of aortic stenosis
23. Estimated life expectancy of less than 12 months due to associated non-cardiac
co-morbidities
24. Severe pulmonary hypertension (> 60 mm Hg assessed by continuous wave Doppler, TTE) or
clinical signs of acute severe right ventricular dysfunction
25. Currently participating in another investigational drug or device study where primary
endpoint has not been reached yet
-
Plus d’informations sur l’étude
Date d’enregistrement de l’étude
23 sept. 2014
Intégration du premier participant
1 sept. 2014
Statut de recrutement
Active, not recruiting
Titre scientifique
(Source de données: WHO)
Safety and Clinical Performance of the Self-expanding Transcatheter BIOVALVE Prosthesis in Subjects With Severe Symptomatic Aortic Stenosis Suitable for Transfemoral Transcatheter Aortic Valve Implantation
Type d’étude
(Source de données: WHO)
Interventional
Conception de l’étude
(Source de données: WHO)
Allocation: N/A. Intervention model: Single Group Assignment. Primary purpose: Treatment. Masking: None (Open Label).
Phase
(Source de données: WHO)
N/A
Points finaux primaires
(Source de données: WHO)
Early safety at 30 days (Acc. to VARC-2)
Points finaux secondaires
(Source de données: WHO)
Echocardiograhic (ECHO) parameters;Clinical efficacy after 30 days (Acc. to VARC-2):;Combined safety endpoint at 30 days (Acc. to VARC-1)
Contact pour informations
(Source de données: WHO)
Please refer to primary and secondary sponsors
Résultats de l’étude
(Source de données: WHO)
Résumé des résultats
pas encore d’informations disponibles
Lien vers les résultats dans le registre primaire
pas encore d’informations disponibles
Informations sur la disponibilité des données individuelles des participants
No
Lieux de réalisation des études
Lieux de réalisation des études en Suisse
(Source de données: BASEC)
Zurich
Pays où sont réalisées les études
(Source de données: WHO)
Belgium, Germany, Netherlands, Switzerland
Contact pour plus d’informations sur l’étude
Données sur la personne de contact en Suisse
(Source de données: BASEC)
Souheila Moutiq
+41 44 864 56 25
souheila.moutiq@biotronik.com
Contact pour des informations générales
(Source de données: WHO)
Hendrik Treede, MD;Ulrich Schaefer, MD
Universitätsklinikum Halle (Saale), Germany;University Heart Center Hamburg, Germany
Contact pour des informations scientifiques
(Source de données: WHO)
Hendrik Treede, MD;Ulrich Schaefer, MD
Universitätsklinikum Halle (Saale), Germany;University Heart Center Hamburg, Germany
Autorisation de la commission d’éthique (Source de données: BASEC)
Nom de la commission d’éthique chargée de l’autorisation (dans le cas d’études multicentriques, uniquement la commission directrice)
Kantonale
Ethikkommission Zürich
Date d’autorisation de la commission d’éthique
08.03.2016
Plus de numéros d’identification d’étude
Numéro d’identification de l’étude de la commission d’éthique (BASEC-ID)
(Source de données: BASEC)
2015-00039
Secondary ID (Source de données: WHO)
C1205
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