Retour à la vue d’ensemble
SNCTP000002100 | NCT02861534 | BASEC2016-01629

Phase-3-Studie zur Überprüfung der Wirksamkeit und Sicherheit von Vericiguat in Patienten mit Herzinsuffizienz mit reduzierter Auswurffraktion (HFrEF) (VICTORIA)

Base de données : BASEC (Importation du 07.05.2024), WHO (Importation du 03.05.2024)
Modifié: 23 déc. 2023 à 16:52
Catégorie de maladie: Maladie coronarienne

Brève description de l’étude (Source de données: BASEC)

Vericiguat ist ein neuartiger, oral löslicher Guanylatcyclase-(sGC-)stimulator, der für die Behandlung von chronischer Herzinsuffizienz entwickelt wird. In der VICTORIA-Studie (Phase III, doppel-blind) wird die klinische Wirksamkeit und Sicherheit von Vericiguat in Kombination mit der Herzinsuffizienz-Standardtherapie bei Probanden mit reduzierter Auswurffraktion (HFrEF) untersucht. Dies geschieht gemäß den aktuellen Richtlinien für die klinische Prüfung von Arzneimitteln zur Behandlung von Herzinsuffizienz. Jeder Patient wird ab dem Zeitpunkt der Unterzeichnung der Einverständniserklärung bis zum Abschlusskontakt an der Studie teilnehmen. Es handelt sich dabei um eine ereignisgesteuerte Studie. Patienten werden innerhalb von 30 Tagen nach der Screeningvisite und innerhalb von 6 Monaten nach der stationären Aufnahme wegen Herzinsuffizienz oder innerhalb eines Zeitraums von bis zu 3 Monaten randomisiert. Patienten werden solange behandelt bis das primäre Studienziel erreicht ist. Die voraussichtliche mittlere Nachbeobachtungsdauer wird etwa 18 Monate sein, mit einer erforderlichen mittleren Mindestnachbeobachtungsdauer von 10 Monaten. Nach der letzten Behandlungsdosis wird jeder Proband 14 Tage lang auf unerwünschte Ereignisse hin nachbeobachtet. Alle Probanden werden bis zum Abschluss der Studie zwecks Beurteilung des Eintritts von Endpunktereignissen nachbeobachtet. Eine Anfangsdosis von 2,5 mg MK-1242 (Vericiguat) bzw. Placebo wird bei der Randomisierungsvisite verabreicht. Vericiguat bzw. Placebo werden als Tablette einmal täglich eingenommen. Probanden werden anhand von Titrationskriterien auf der Grundlage einer Beurteilung des mittleren systolischen Blutdrucks und der klinischen Symptome in 2-wöchigen Abständen verblindet auf 5 mg und dann auf die Zieldosis von 10 mg MK-1242 (Vericiguat) bzw. Placebo titriert. Nach der 4-wöchigen Titrationsphase werden die Probanden alle 4 Monate bis zum Abschluss der Studie im Studienzentrum beurteilt.

Maladies étudiées(Source de données: BASEC)

Es werden Patienten untersucht mit chronischer Herzinsuffizienz mit reduzierter Auswurffraktion (HFrEF)

Health conditions (Source de données: WHO)

Heart Failure;Chronic Heart Failure With Reduced Ejection Fraction

Maladie rare (Source de données: BASEC)

Non

Intervention étudiée (p. ex., médicament, thérapie, campagne) (Source de données: BASEC)

Die in diese Studie aufgenommenen Patienten werden nach dem Zufallsprinzip einer Behandlung zugewiesen: Vericiguat oder Placebo.

Interventions (Source de données: WHO)

Drug: Vericiguat;Drug: Placebo for vericiguat

Critères de participation à l’étude (Source de données: BASEC)

1. Patienten die eine chronische HI (NYHA Klasse II-IV) auf Basis von
Standardtherapie vor der qualifizierenden HI-Dekompensation in der
Anamnese haben.

2. Patienten die innerhalb von 6 Monaten vor der Randomisierung wegen HI
stationär aufgenommen worden sind oder innerhalb von 3 Monaten vor der
Randomisierung Behandlung mit IV-Diuretika wegen HI (ohne stationäre
Aufnahme) erhalten haben.

3. Folgende natriuretische Peptid Typ B (BNP) oder N-terminale natriuretische
proPeptid B (NT-proBNP) Spiegel innerhalb von 30 Tagen vor der
Randomisierung haben:

NT-proBNP BNP
Sinusrhythmus ≥ 1000 pg/mL ≥ 300 pg/mL
Vorhofflimmern ≥ 1600 pg/mL ≥ 500 pg/mL

Critères d’exclusion (Source de données: BASEC)

1. Zum Zeitpunkt der Randomisierung klinisch instabil, definiert durch:

a. Verabreichung einer intravenösen Behandlung innerhalb von 24 Stunden vor
der Randomisierung und/oder
b. systolischer Blutdruck von <100 mmHg oder symptomatischer Hypotonus.

2. Gleichzeitige oder geplante Einnahme von langwirksamen Nitraten oder
NO-Spendern, einschließlich Isosorbid dinitrat, Isosorbid-5-Mononitrat,
Pentaerythritoltetranitrat, Nicorandil oder transdermales
Nitroglyzerinpflaster und Molsidomin (die Einnahme von kurzwirksamen
Nitraten, z.B sublingualer Nitroglycerin Spray, zur Behandlung von Angina
Attacken, ist erlaubt).

3. Gleichzeitige oder geplante Einnahme von Phosphodiesterase Typ 5
Hemmer, wie Vardenafil, Tadalafil und Sildenafil

Inclusion/Exclusion Criteria (Source de données: WHO)


Inclusion Criteria:

- History of chronic HF (New York Heart Association [NYHA] Class II-IV) on standard
therapy before qualifying HF decompensation

- Previous HF hospitalization within 6 months prior to randomization or intravenous (IV)
diuretic treatment for HF (without hospitalization) within 3 months.

- Brain natriuretic peptide (BNP) levels: sinus rhythm-= 300 pg/mL; atrial
fibrillation-= 500 pg/mL and N-terminal pro-Brain Natriuretic Peptide (NT-proBNP)
levels: sinus rhythm- = 1000 pg/mL; atrial fibrillation - = 1600 pg/mL within 30 days
prior to randomization

- Left ventricular ejection fraction (LVEF) of <45% assessed within 12 months prior to
randomization by any method

- If female, is not of reproductive potential or agrees to avoid becoming pregnant while
receiving study drug and for 14 days after the last dose of study drug by complying
with one of the following: practice abstinence from heterosexual activity or use (or
have her partner use) acceptable contraception during heterosexual activity.

Exclusion Criteria:

- Clinically unstable at the time of randomization as defined by either the
administration of any IV treatment within 24 hours prior to randomization, and/or
systolic blood pressure (SBP) <100 mmHg or symptomatic hypotension

- Current or anticipated use of long-acting nitrates or nitric oxide (NO) donors
including isosorbide dinitrate, isosorbide 5-mononitrate, pentaerythritol
tetranitrate, nicorandil or transdermal nitroglycerin (NTG) patch, and molsidomine

- Current or anticipated use of phosphodiesterase type 5 (PDE5) inhibitors such as
vardenafil, tadalafil, and sildenafil

- Current use or anticipated use of a soluble guanylate cyclase (sGC) stimulator such as
riociguat

- Known allergy or sensitivity to any sGC stimulator

- Awaiting heart transplantation (United Network for Organ Sharing Class 1A / 1B or
equivalent), receiving continuous IV infusion of an inotrope, or has/anticipates
receiving an implanted ventricular assist device

- Primary valvular heart disease requiring surgery or intervention, or is within 3
months after valvular surgery or intervention

- Hypertrophic obstructive cardiomyopathy

- Acute myocarditis, amyloidosis, sarcoidosis, Takotsubo cardiomyopathy

- Post-heart transplant cardiomyopathy

- Tachycardia-induced cardiomyopathy and/or uncontrolled tachyarrhythmia

- Acute coronary syndrome (unstable angina, non-ST elevation myocardial infarction
[NSTEMI], or ST elevation myocardial infarction [(STEMI]) or coronary
revascularization (coronary artery bypass grafting [CABG] or percutaneous coronary
intervention [PCI]) within 60 days, or indication for coronary revascularization at
time of randomization

- Symptomatic carotid stenosis, transient ischemic attack (TIA) or stroke within 60 days

- Complex congenital heart disease

- Active endocarditis or constrictive pericarditis

- Estimated glomerular filtration rate (eGFR) <15 mL/min/1.73 m2 or chronic dialysis

- Severe hepatic insufficiency such as with hepatic encephalopathy

- Malignancy or other non-cardiac condition limiting life expectancy to <3 years

- Require continuous home oxygen for severe pulmonary disease

- Current alcohol and/or drug abuse

- Participated in another interventional clinical study and treatment with another
investigational product =30 days prior to randomization or plans to participate in any
other trial/investigation during the duration of this study

- Mental or legal incapacitation and is unable to provide informed consent

- Immediate family member (e.g., spouse, parent/legal guardian, sibling or child) who is
involved with this study

- Interstitial Lung Disease

- Is pregnant or breastfeeding or plans to become pregnant or to breastfeed during the
course of the study

Plus de données sur l’étude tirée du registre primaire de l’OMS

https://clinicaltrials.gov/show/NCT02861534

Plus de données sur l’étude tirée de la base de données de l’OMS (ICTRP)

https://trialsearch.who.int/Trial2.aspx?TrialID=NCT02861534
Plus d’informations sur l’étude

Date d’enregistrement de l’étude

5 août 2016

Intégration du premier participant

20 sept. 2016

Statut de recrutement

Completed

Titre scientifique (Source de données: WHO)

A Randomized Parallel-Group, Placebo-Controlled, Double-Blind, Event-Driven, Multi-Center Pivotal Phase III Clinical Outcome Trial of Efficacy and Safety of the Oral sGC Stimulator Vericiguat in Subjects With Heart Failure With Reduced Ejection Fraction (HFrEF) - VerICiguaT GlObal Study in Subjects With Heart Failure With Reduced EjectIon FrAction (VICTORIA)

Type d’étude (Source de données: WHO)

Interventional

Conception de l’étude (Source de données: WHO)

Allocation: Randomized. Intervention model: Parallel Assignment. Primary purpose: Treatment. Masking: Double (Participant, Investigator).

Phase (Source de données: WHO)

Phase 3

Points finaux primaires (Source de données: WHO)

Time to First Occurrence of Composite Endpoint of Cardiovascular (CV) Death or Heart Failure (HF) Hospitalization

Points finaux secondaires (Source de données: WHO)

Time to the First Occurrence of CV Death;Time to the First Occurrence of HF Hospitalization;Time to Total HF Hospitalizations (Including First and Recurrent Events);Time to First Occurrence of Composite Endpoint of All-Cause Mortality or HF Hospitalization;Time to All-Cause Mortality;Number of Participants Who Experienced One or More Adverse Events;Number of Participants Who Discontinued Treatment Due to an Adverse Event;Percentage of Participants Who Experienced Symptomatic Hypotension;Percentage of Participants Who Experienced Syncope

Contact pour informations (Source de données: WHO)

Please refer to primary and secondary sponsors

Résultats de l’étude (Source de données: WHO)

Résumé des résultats

pas encore d’informations disponibles

Lien vers les résultats dans le registre primaire

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/results/NCT02861534

Informations sur la disponibilité des données individuelles des participants

pas encore d’informations disponibles

Lieux de réalisation des études

Lieux de réalisation des études en Suisse (Source de données: BASEC)

Bâle, Lausanne, Lugano

Pays où sont réalisées les études (Source de données: WHO)

Argentina, Australia, Austria, Belgium, Canada, Chile, China, Colombia, Czech Republic, Czechia, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Guatemala, Hong Kong, Hungary, Ireland, Israel, Italy, Japan, Korea, Malaysia, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Peru, Philippines, Poland, Puerto Rico, Republic of, Russian Federation, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Turkey, Ukraine, United Kingdom, United States

Contact pour plus d’informations sur l’étude

Données sur la personne de contact en Suisse (Source de données: BASEC)

Klaudia Georgi
+41 58 618 3388
klaudia.georgi@msd.com

Contact pour des informations générales (Source de données: WHO)

Mahesh J. Patel, MD;Paul W. Armstrong, MD;Christopher M. O'Connor, MD;Burkert Pieske, MD
Merck Sharp & Dohme Corp.;Canadian VIGOUR Centre - University of Alberta;Inova Heart and Vascular Institute;Charité University Medicine and German Heart Center

Contact pour des informations scientifiques (Source de données: WHO)

Mahesh J. Patel, MD;Paul W. Armstrong, MD;Christopher M. O'Connor, MD;Burkert Pieske, MD
Merck Sharp & Dohme Corp.;Canadian VIGOUR Centre - University of Alberta;Inova Heart and Vascular Institute;Charité University Medicine and German Heart Center

Autorisation de la commission d’éthique (Source de données: BASEC)

Nom de la commission d’éthique chargée de l’autorisation (dans le cas d’études multicentriques, uniquement la commission directrice)

Commission cantonale d’Éthique de la Recherche sur l’être humain Vaud (CER-VD)

Date d’autorisation de la commission d’éthique

21.03.2017

Plus de numéros d’identification d’étude

Numéro d’identification de l’étude de la commission d’éthique (BASEC-ID) (Source de données: BASEC)

2016-01629

Secondary ID (Source de données: WHO)

2016-000671-25
MK-1242-001
1242-001
Retour à la vue d’ensemble