Brève description de l’étude (Source de données: BASEC)
Es handelt sich hier um eine randomisierte, doppelblinde, placebokontrollierte Studie.
Randomisiert bedeutet, dass die Studienbehandlung per Zufall gewählt wird – etwa wie beim Werfen einer Münze. Im ersten Teil der Studie (die ersten 11 Wochen) ist die Wahrscheinlichkeit, Filgotinib 200 mg zu erhalten, 1 von 3 (ungefähr 33 %), die Wahrscheinlichkeit, Filgotinib 100 mg zu erhalten, 1 von 3 (ungefähr 33 %), die Wahrscheinlichkeit, Placebo zu erhalten, 1 von 3 (ungefähr 33 %).
Basierend auf den Untersuchungsergebnissen in Woche 10 werden Patienten entweder für den zweiten Teil der Studie erneut randomisiert oder sie erhalten die Möglichkeit, an einer separaten langfristigen Verlängerungsstudie teilzunehmen, wenn sie dafür geeignet sind.
Im zweiten Teil der Studie werden Patienten erneut randomisiert. Die Wahrscheinlichkeit, die bisherige Behandlung fortzusetzen, ist 2 von 3 (etwa 66 %), und die Wahrscheinlichkeit, Placebo ("Zuckerpille") zu erhalten, ist 1 von 3 (etwa 33 %). Patienten, die in den ersten 11 Wochen Placebo erhalten haben und deren Symptome oder Ergebnisse einer Darmspiegelung besser sind, erhalten weiterhin Placebo.
Doppelblind bedeutet, dass weder der Patient noch der Prüfarzt wissen werden, welches Studienmedikament der Patient nimmt. Placebokontrolliert bedeutet, dass Patienten eventuell eine Tablette einnehmen, die keinen Wirkstoff enthält, aber wie Filgotinib aussieht.
Die Teilnahme an dieser Studie wird etwa 58 Wochen dauern, der Voruntersuchungstermin oder der Besuchstermin nach Behandlungsende (30 Tage nach der letzten Dosis) nicht eingeschlossen.
In dieser Zeit müssen Patienten das Prüfzentrum mindestens 13-mal aufsuchen. Frauen im gebärfähigen Alter müssen das Prüfzentrum mindestens 19-mal aufsuchen.
Maladies étudiées(Source de données: BASEC)
Morbus Crohn
Health conditions
(Source de données: WHO)
Crohn's Disease
Maladie rare
(Source de données: BASEC)
Non
Intervention étudiée (p. ex., médicament, thérapie, campagne)
(Source de données: BASEC)
Im ersten Teil der Studie:
• Behandlung 1: Filgotinib 200 mg täglich
• Behandlung 2: Filgotinib 100 mg täglich
• Behandlung 3: Placebo täglich
Im zweiten Teil der Studie:
• Patienten die in den ersten 11 Wochen in Behandlung 1 waren, setzen entweder Behandlung 1 fort oder werden Behandlung 3 zugewiesen
• Patienten die in den ersten 11 Wochen in Behandlung 2 waren, setzen entweder Behandlung 2 fort oder werden Behandlung 3 zugewiesen
• Patienten die in den ersten 11 Wochen in Behandlung 3 waren, setzen Behandlung 3 fort
Interventions
(Source de données: WHO)
Drug: Filgotinib;Drug: Placebo to match filgotinib
Critères de participation à l’étude
(Source de données: BASEC)
Erwachsene Patienten mit mässig bis stark aktivem Morbus Crohn
Männliche Probanden und Frauen im gebärfähigen Alter, die sich im heterosexuellen
Geschlechtsverkehr engagieren, müssen einverstanden sein, die Verhütungsmethoden, wie im Protokoll beschrieben, zu verwenden.
Critères d’exclusion
(Source de données: BASEC)
Colitis ulcerosa, unbestimmte Colitis, ischämische Colitis, fulminante Colitis, toxisches Megakolon
Inclusion/Exclusion Criteria
(Source de données: WHO)
Key Inclusion Criteria:
- Males or non-pregnant, non-lactating females, ages 18 to 75 years, inclusive based on
the date of the screening visit
- Documented diagnosis of CD with a minimum disease duration of 3 months with
involvement of the ileum and/or colon at a minimum, as determined by histopathology
and endoscopic assessment
- Moderately to severely active CD
- Cohort A (Biologic Naïve): Previously demonstrated an inadequate clinical response,
loss of response to, or intolerance to at least 1 of the following agents (depending
on current country treatment recommendations/guidelines): corticosteroids and
immunomodulators
- Cohort A (Biologic Experienced): Previously demonstrated an inadequate clinical
response, loss of response to, or intolerance to at least 1 of the following agents
(depending on current country treatment recommendations/guidelines) or discontinuation
of use of at least one of the following agents for reasons other than inadequate
clinical response, loss of response or intolerance: tumor necrosis factor alpha (TNFa)
antagonists, vedolizumab, and ustekinumab
- Cohort B (Biologic Experienced): Previously demonstrated an inadequate clinical
response, loss of response to, or intolerance to at least 1 of the following agents
(depending on current country treatment recommendations/guidelines): TNFa antagonists,
vedolizumab, and ustekinumab
Key Exclusion Criteria:
- Current complications of CD such as symptomatic strictures, severe rectal/anal
stenosis, fistulae other than perianal fistulae, short bowel syndrome, etc.
- Presence of ulcerative colitis, indeterminate colitis, ischemic colitis, fulminant
colitis, or toxic mega-colon
- Active tuberculosis (TB) or history of latent TB that has not been treated
- Use of any prohibited concomitant medications as described in the study protocol
NOTE: Other protocol defined Inclusion/ Exclusion criteria may apply.
-
Plus d’informations sur l’étude
Date d’enregistrement de l’étude
22 sept. 2016
Intégration du premier participant
31 oct. 2016
Statut de recrutement
Completed
Titre scientifique
(Source de données: WHO)
Combined Phase 3, Double-blind, Randomized, Placebo-Controlled Studies Evaluating the Efficacy and Safety of Filgotinib in the Induction and Maintenance of Remission in Subjects With Moderately to Severely Active Crohn's Disease
Type d’étude
(Source de données: WHO)
Interventional
Conception de l’étude
(Source de données: WHO)
Allocation: Randomized. Intervention model: Parallel Assignment. Primary purpose: Treatment. Masking: Double (Participant, Investigator).
Phase
(Source de données: WHO)
Phase 3
Points finaux primaires
(Source de données: WHO)
Induction Study: Proportion of Participants Achieving Clinical Remission by Crohn's Disease Activity Index (CDAI) at Week 10;Induction Study: Proportion of Participants Achieving Endoscopic Response at Week 10;Maintenance Study: Proportion of Participants Achieving Clinical Remission by CDAI at Week 58;Maintenance Study: Proportion of Participants Achieving Endoscopic Response at Week 58
Points finaux secondaires
(Source de données: WHO)
Induction Study: Proportion of Participants Achieving Clinical Remission by Patient Reported Outcomes (PRO2) at Week 10;Induction Study: Proportion of Participants Achieving Clinical Response by CDAI at Week 10;Induction Study: Pharmacokinetic Concentrations of Filgotinib and its Metabolite GS-829845;Maintenance Study: Proportion of Participants Achieving Clinical Remission by PRO2 at Week 58;Maintenance Study: Proportion of Participants Achieving Clinical Response by CDAI at Week 58;Maintenance Study: Proportion of Participants Achieving Sustained Clinical Remission by CDAI;Maintenance Study: Proportion of Participants Achieving 6 Month Corticosteroid-Free Remission by CDAI at Week 58;Maintenance Study: Proportion of Participants Achieving Sustained Clinical Remission by PRO2;Maintenance Study: Proportion of Participants Achieving 6 Month Corticosteroid-Free Remission by PRO2 at Week 58;Maintenance Study: Pharmacokinetic Plasma Concentrations of Filgotinib and its Metabolite GS-829845
Contact pour informations
(Source de données: WHO)
Please refer to primary and secondary sponsors
Résultats de l’étude
(Source de données: WHO)
Résumé des résultats
pas encore d’informations disponibles
Lien vers les résultats dans le registre primaire
pas encore d’informations disponibles
Informations sur la disponibilité des données individuelles des participants
pas encore d’informations disponibles
Lieux de réalisation des études
Lieux de réalisation des études en Suisse
(Source de données: BASEC)
Berne
Pays où sont réalisées les études
(Source de données: WHO)
Argentina, Australia, Austria, Belgium, Bulgaria, Canada, Croatia, Czech Republic, Czechia, France, Georgia, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, Iceland, India, Ireland, Israel, Italy, Japan, Korea, Malaysia, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Republic of, Romania, Russian Federation, Serbia, Singapore, Slovakia, South Africa, Spain, Sri Lanka, Sweden, Switzerland, Taiwan, Ukraine, United Kingdom, United States
Contact pour plus d’informations sur l’étude
Données sur la personne de contact en Suisse
(Source de données: BASEC)
Prof. Frank Seibold
+41 31 302 32 34
bern@magendarmsuisse.ch
Contact pour des informations générales
(Source de données: WHO)
Gilead Study Director
Gilead Sciences
Contact pour des informations scientifiques
(Source de données: WHO)
Gilead Study Director
Gilead Sciences
Autorisation de la commission d’éthique (Source de données: BASEC)
Nom de la commission d’éthique chargée de l’autorisation (dans le cas d’études multicentriques, uniquement la commission directrice)
Kantonale
Ethikkommission Zürich
Date d’autorisation de la commission d’éthique
02.05.2017
Plus de numéros d’identification d’étude
Numéro d’identification de l’étude de la commission d’éthique (BASEC-ID)
(Source de données: BASEC)
2016-02164
Secondary ID (Source de données: WHO)
2016-001367-36
GS-US-419-3895
Retour à la vue d’ensemble