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SNCTP000001942 | NCT02756845 | BASEC2015-00151

Multizentrische, offene Dosisreduktionsstudie der Phase 1 zur Beurteilung der Sicherheit und Wirksamkeit von Talimogen Laherparepvec bei pädiatrischen Patienten (0-21 Jahre) mit fortgeschrittenen nicht zentralnervösen Tumoren, die der direkten Injektionsbehandlung zugänglich sind

Base de données : BASEC (Importation du 03.05.2024), WHO (Importation du 03.05.2024)
Modifié: 1 mars 2024 à 01:00
Catégorie de maladie: Autres cancer

Brève description de l’étude (Source de données: BASEC)

Es handelt sich um eine multizentrische, offene Phase-1-Studie zu Talimogen Laherparepvec an pädiatrischen Patienten (0-21 Jahre) mit fortgeschrittenen Nicht-ZNS-Tumoren, die einer direkten Injektion im klinischen Rahmen zugänglich sind. Talimogen Laherparepvec wird ca. 18 bis 27 pädiatrischen Patienten (0-21 Jahre) verabreicht. Die Patienten werden, stratifiziert nach Alter und Herpes-simplex-Virustyp-1-Serostatus, in Kohorten eingeschlossen (3 bis 6 Patienten/Kohorte). Die DLTs werden auf Basis von 3 bis 6 bezüglich DLT auswertbaren Patienten ausgewertet. Zunächst sollen 3 bis 6 HSV 1-seropositive Patienten im Alter zwischen 12 und < 21 Jahren eingeschlossen und mit 100 % der empfohlenen Dosis für Erwachsene behandelt werden (Kohorte A1). Als Anfangsdosis werden bis zu 4,0 ml mit 106 plaquebildenden Einheiten (PFU)/ml verabreicht, gefolgt von einer Dosis von bis zu 4,0 ml mit 108 PFU/ml 21 Tage (+ 3 Tage) später. Die nachfolgenden Dosen von bis zu 4,0 ml mit 108 PFU/ml werden anschliessend etwa alle 14 Tage (± 3 Tage) verabreicht. Die DLT-Beurteilungsphase umfasst 35 Tage ab der Erstverabreichung von Talimogen Laherparepvec. Wenn bei Kohorte A1 nach den DLT-Regeln keine Sicherheitsbedenken festgestellt werden, werden gemäss Studiendesign und Behandlungsschema weitere Kohorten eröffnet. Sollte bei einer bestimmten Altersgruppe eine Dosisreduktion erforderlich sein, können weitere Teilnehmer rekrutiert und mit Talimogen Laherparepvec in niedrigerer Dosierung behandelt werden. Die Bezeichnung der Dosisreduktionskohorten erfolgt nach derselben Konvention auf Basis des Alters und des HSV 1-Serostatus bei Baseline (D1, D2, E1, E2, F1, F2).

Maladies étudiées(Source de données: BASEC)

Fortgeschrittene nicht zentralnervösen (Nicht-ZNS-)Tumoren, die einer direkten Injektion zugänglich sind.

Health conditions (Source de données: WHO)

Advanced Non CNS Tumors

Maladie rare (Source de données: BASEC)

Non

Intervention étudiée (p. ex., médicament, thérapie, campagne) (Source de données: BASEC)

Talimogen Laherparepvec wird mittels intralesionaler Injektion ausschließlich in injizierbare kutane, subkutane und nicht-viszerale Tumore sowie Tumore in Lymphknoten mit und ohne Ultraschallführung verabreicht.

Die an Tag 1 verabreichte erste Dosis Talimogen Laherparepvec beträgt maximal 4,0 ml der Konzentration 106 PFU/ml. Die zweite Injektion, maximal 4,0 ml der Konzentration 108 PFU/ml (oder bis zu 4,0 ml der Konzentration 106 PFU/ml in einer Dosisreduktionskohorte), wird 21 Tage (+ 3 Tage) nach der Erstinjektion verabreicht. Die nachfolgenden Dosen von jeweils bis zu 4,0 ml der Konzentration 108 PFU/ml (oder bis zu 4,0 ml der Konzentration 106 PFU/ml in einer Dosisreduktionskohorte) werden in Abständen von 14 Tagen (± 3 Tage) verabreicht. Das Intervall zwischen den Behandlungszyklen kann bei Toxizität auch verlängert werden.

Interventions (Source de données: WHO)

Drug: Talimogene Laherparepvec

Critères de participation à l’étude (Source de données: BASEC)

• 0 bis < 21 Jahre alt (zum Zeitpunkt der Einwilligung)
• Lokaler HSV 1-Serostatus mit messbarer bzw. nicht nachweisbarer Erkrankung
• Histologisch oder zytologisch bestätigter solider Nicht ZNS-Tumor, der nach
einer Standardbehandlung erneut aufgetreten ist (oder für
den keine Standardbehandlung verfügbar ist)
• Die Teilnehmer müssen für eine intraläsionale Behandlung in Frage kommen.
• Karnofsky-Leistungsindex von ≥ 70 % (Teilnehmer zwischen 12 und < 21 Jahren) bzw. ein Lansky-Index von ≤ 70 % (Kinder zwischen 2 und < 12 Jahren)
• Lebenserwartung von > 4 Monaten (ab Einschlussdatum)
• Ausreichende Organfunktion
• Gebärfähige Teilnehmerinnen: negativer Schwangerschaftstest

Critères d’exclusion (Source de données: BASEC)

• Vorliegen von Leukämie, Non-Hodgkin-Lymphom, Hodgkin-Lymphom oder eines anderen hämatologischen Malignoms
• Knochenmarkbestrahlung in den letzten 6 Wochen vor Studieneinschluss bzw. in den letzten 3 Monaten vor Studieneinschluss, wenn bereits eine frühere kraniospinale Bestrahlung oder eine Bestrahlung von mindestens 60 % des Beckens durchgeführt wurde, oder in den letzten 2 Wochen vor Studieneinschluss, sofern eine lokale palliative Strahlentherapie durchgeführt wurde
• ZNS-Tumor oder klinisch aktive Hirnmetastasen
• Primär okuläres oder mukosales Melanom
• Anamnestische oder aktuelle Hinweise auf kongenitale melanozytäre Riesennävi, dysplastisches Nävus-Syndrom oder Xeroderma pigmentosum
• Sonstige anamnestisch bekannte Malignome in den zurückliegenden 5 Jahren
• Erster (oder Ursprünglicher) Immundefekt-Status wie zum Beispiel schwere kombinierte Immundefekt-Erkrankung

Inclusion/Exclusion Criteria (Source de données: WHO)

Gender: All
Maximum age: 21 Years
Minimum age: 2 Years

Inclusion Criteria

- Subject's legally acceptable representative has provided informed consent/assent when
the subject is legally too young to provide informed consent/assent and the subject
has provided written assent based on local regulations and/or guidelines prior to any
study-specific activities/procedures being initiated.

- Should be willing to submit local HSV-1 serostatus within 28 days prior to enrollment.

- Subject must be a candidate for intralesional injection, defined as one or more of the
following:

- at least 1 injectable lesion = 10 mm in longest diameter

- multiple injectable lesions that in aggregate have a longest diameter of = 10 mm

- Life expectancy > 4 months from the date of enrollment.

- Male or female subjects 2 to = 21 years of age at the time of informed consent/assent.

- Histologically or cytologically confirmed non-CNS solid tumor that recurred after
standard/frontline therapy, or for which there is no standard/frontline therapy
available.

- Presence of measurable or non-measurable lesions as defined by irRC-RECIST

- Performance status as per protocol

- Female subject of childbearing potential should have a negative urine or serum
pregnancy test within 72 hours prior to dosing.

- Adequate organ function as defined in protocol

?Exclusion Criteria

- Diagnosis of leukemia, non-Hodgkin's lymphoma, Hodgkin's disease, or other hematologic
malignancy.

- Radiotherapy to the bone marrow within 6 weeks prior to enrollment OR within 3 months
prior to enrollment if prior radiotherapy to the craniospinal axis or to at least 60%
of the pelvis was received; within 2 weeks prior to enrollment if local palliative
radiotherapy was received.

- Primary ocular or mucosal melanoma.

- History of other malignancy within the past 5 years with the following exception:

? malignancy treated with curative intent and with no known active disease present and
has not received chemotherapy for > 5 years before enrolment and felt to be at low
risk for recurrence by the treating physician.

- History or evidence of active autoimmune disease that requires systemic treatment (ie,
with use of disease modifying agents, corticosteroids or immunosuppressive drugs).
Replacement therapy (eg, thyroxine, insulin, or physiologic corticosteroid replacement
therapy for adrenal or pituitary insufficiency, etc.) is not considered a form of
systemic treatment.

- Active herpetic skin lesions or prior complications of herpetic infection (eg,
herpetic keratitis or encephalitis).

- Prior treatment with talimogene laherparepvec or any other oncolytic virus.

- Prior treatment with a tumor vaccine.

- Requires intermittent or chronic treatment with an antiherpetic drug (eg, acyclovir),
other than intermittent topical use.

- Expected to require other cancer therapy while on study with the exception of local
palliative radiation treatment.

- Has acute or chronic active hepatitis B virus or hepatitis C virus infection or
received treatment with nucleotide analogs such as those used in the treatment of
hepatitis B virus (eg, lamivudine, adefovir, tenofovir, telbivudine, and entecavir),
ribavirin, or interferon alpha within 12 weeks of initiation of study treatment.

- Known or suspected human immunodeficiency virus (HIV) infection.

- Received live vaccine within 28 days prior to enrollment.

- No antiplatelet or anticoagulation medications allowed within 7 days prior
totalimogene laherparepvec injection except low-dose heparin needed to maintain venous
catheter patency.

- Female subject is pregnant or breast-feeding, or planning to become pregnant during
study treatment and through 3 months after the last dose of talimogene laherparepvec.

- Female subject of childbearing potential who is unwilling to use acceptable method(s)
of effective contraception during study treatment and through 3 months after the last
dose of talimogene laherparepvec. Note: Acceptable methods of effective contraception
are defined in the informed consent/assent form. Where required by local laws and
regulations, additional country-specific contraception requirements may be outlined in
a country-specific protocol supplement at the end of the Appendix Section of protocol.

- Subject has known sensitivity to any of the products or components to be administered
during dosing.

- Subject likely to not be available to complete all protocol-required study visits or
procedures, and/or to comply with all required study procedures to the best of the
subject and investigator's knowledge.

- History or evidence of any psychiatric disorder, substance abuse or any other
clinically significant disorder, condition or disease (with the exception of those
outlined above) that, in the opinion of the investigator or Amgen physician, if
consulted, would pose a risk to subject safety or interfere with the study evaluation,
procedures or completion.

- Subject who is unwilling to minimize exposure with his/her blood or other body fluids
to individuals who are at higher risks for HSV-1 induced complications
(immunosuppressed individuals, HIV-positive individuals, pregnant women, or children
under the age of 1 year) during talimogene laherparepvec treatment and through 28 days
after the last dose of talimogene laherparepvec.

- Evidence of clinically significant immunosuppression such as the following:

- primary immunodeficiency state such as severe combined immunodeficiency disease

- concurrent opportunistic infection

- receiving systemic immunosuppressive therapy (> 2 weeks prior to enrollment),
including oral steroid doses (with the exception of maintenance physiologic
replacement). Subjects who require intermittent use of steroids for inhalation or
local steroid injection will not be excluded from the study

- less than 6 months from autologous bone marrow transplant or stem cell infusion

- history of allogeneic bone marrow transplant

- History or evidence of xeroderma pigmentosum.

- Sexually active subjects and their partners unwilling to use a male or female latex
condom to avoid potential viral transmission during sexual contact while on treatment
and within 30 days after treatment with talimogene laherparepvec. For those with latex
allergies, polyurethane condoms may be used.

- Prior chemotherapy, treatment dose radiothera

Plus de données sur l’étude tirée du registre primaire de l’OMS

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02756845

Plus de données sur l’étude tirée de la base de données de l’OMS (ICTRP)

https://trialsearch.who.int/Trial2.aspx?TrialID=NCT02756845
Plus d’informations sur l’étude

Date d’enregistrement de l’étude

15 déc. 2015

Statut de recrutement

Completed

Titre scientifique (Source de données: WHO)

A Phase 1, Multi-center, Open-label, Dose De-escalation Study to Evaluate the Safety and Efficacy of Talimogene Laherparepvec in Pediatric Subjects With Advanced Non Central Nervous System Tumors That Are Amenable to Direct Injection

Type d’étude (Source de données: WHO)

Interventional

Conception de l’étude (Source de données: WHO)

Allocation: N/A. Intervention model: Single Group Assignment. Primary purpose: Treatment. Masking: None (Open Label).

Phase (Source de données: WHO)

Phase 1

Points finaux primaires (Source de données: WHO)

Percentage of Participants Who Experienced a Dose-limiting Toxicity (DLT)

Points finaux secondaires (Source de données: WHO)

Overall Response Rate (ORR);Duration of Response (DOR);Time to Response (TTR);Time to Progression (TTP);Progression Free Survival (PFS);Overall Survival (OS)

Contact pour informations (Source de données: WHO)

Please refer to primary and secondary sponsors

Résultats de l’étude (Source de données: WHO)

Résumé des résultats

pas encore d’informations disponibles

Lien vers les résultats dans le registre primaire

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/results/NCT02756845

Informations sur la disponibilité des données individuelles des participants

pas encore d’informations disponibles

Lieux de réalisation des études

Lieux de réalisation des études en Suisse (Source de données: BASEC)

Bâle, Zurich

Pays où sont réalisées les études (Source de données: WHO)

Belgium, Canada, France, Italy, Spain, Switzerland, United States

Contact pour plus d’informations sur l’étude

Données sur la personne de contact en Suisse (Source de données: BASEC)

Christian Merkle
+41 41 369 0185
cmerkle@amgen.com

Contact pour des informations générales (Source de données: WHO)

MD
Amgen

Contact pour des informations scientifiques (Source de données: WHO)

MD
Amgen

Autorisation de la commission d’éthique (Source de données: BASEC)

Nom de la commission d’éthique chargée de l’autorisation (dans le cas d’études multicentriques, uniquement la commission directrice)

Kantonale Ethikkommission Zürich

Date d’autorisation de la commission d’éthique

01.02.2016

Plus de numéros d’identification d’étude

Numéro d’identification de l’étude de la commission d’éthique (BASEC-ID) (Source de données: BASEC)

2015-00151

Secondary ID (Source de données: WHO)

2015-003645-25
20110261
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